سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بدقولی وزیر جهاد کشاورزی صدای کشاورزان غرب کشور را درآورد/عدم پر

با گذشت یک ماه از عدم پرداخت پول گندم کاران غرب کشور،تا کنون وزیر جهاد کشاورزی فقط به عذرخواهی خشک وخالی و وعده های توخالی اکتفا کرده است.

بدقولی وزیر جهاد کشاورزی صدای کشاورزان غرب کشور را درآورد/عدم پرداخت پول گندم کاران یک ماهه شد!/پرداخت پول به12درصد کشاورزان پلدختر

به گزارش سفیر افلاک به نقل ازبیان روز، بر اساس درخواست های مکرر گندم کاران پلدختری در خصوص عدم پرداخت پول گندم ها ،پایگاه اطلاع رسانی بیان روز پس از انتشار اولین گزارش با عنوان "خوشه های بی تدبیری گل کرد!/خرید تضمینی گندم آب رفت/تاخیر 20روزه در پرداخت پول گندم کاران"،دومین گزارش خود را در خصوص دغدغه های گندم کاران منتشر می کند.

گندم یکی از محصولات استراتژیک کشور که توسط ظرفیت داخلی از طریق کشاورزان تولید می شود وخرید تضمینی گندم توسط وزارت جهاد کشاورزی برنامه ای در جهت حمایت از تولید گندم و جلوگیری از واردات این محصول است.

با وجود وعدهای مسئولان  وزارت جهاد کشاورزی به کشاورزان و گندم‌کاران مبنی بر پرداخت 48 ساعته پول گندم پس از تحویل به سیلو و اداره غله متاسفانه با گذشت یک ماه هنوز طلب گندم کاران پرداخت نشده است.

 دولت حق دسترنج کشاورزان را پرداخت کند

یکی از کشاورزان پلدختری در این باره می‌گوید:واقعا برای مسئولین متاسفم که این طوری حق کشاورز که نتیجه عرق ریختن آن در دمای بالای 45درجه هوا را اینگونه هدر می دهند.

وحید رضایی عنوان کرد:در سال های گذشته فقط دو یا سه روز منتظر ماندیم بلافاصله پول پرداخت می شد ولی حالا این سی روز می گذرد وخبری از پرداخت پول گندم ها نیست.

عدم پرداخت پول گندم

وی تاکید کرد:در صورتی که به وعده مسئولان ما توجهی نمی کردیم ،گندم ها را به دلالان می دادیم الان به پول رسیده بودیم.

حقوق مدیران دولتی را ندهید

یکی دیگر از کشاورزان پلدختری با بیان اینکه مردم از ما طلب دارند و ما  به امید پول گندم ها قول داده ایم عنوان کرد:ما بعنوان کشاورز وظیفه تولید و تحویل گندم به سیلوها و اداره غله را داریم ودولت موظف بر اساس برنامه خرید تضمینی در کمترین مدت زمانی پول گندم کاران را بدهد .

وزیر جهاد وگندم کاران

سعید ایمانی یاد آور شد:آیا می شود حقوق مدیران دولت را یک روز به تاخیر انداخت که اینگونه دسترنج کشاورز را یک ماه به تاخیر می اندازید.

وی یادآور شد:ائمه اطهار(ع) فرموده اند :عرق کارگر را تاخشک نشده پرداخت شود،حالا گندم کاران همان کارگران هستند کهدولت باید تا عرق آنها خشک نشده طلب آنها را بپردازد.

نفس راحت می کشم گندم هایم را آزاد فروختم

از دیگر کشاورزان پلدختر که گندم  خود را به صورت آزاد فروخته عنوان کرد:چون به پول گندم ها نیاز داشتم و می دانستم به مانند گذشته تاخیر در پرداخت وجود دارد گندم ها را با قیمت کمتری به بخش خصوصی فروختم و پول آن را به صورت نقد دریافت کرده ام.

گندم

زاهدین حسنپور یادآور شد: امسال با این کاری که کردم نفس راحت تری می کشم و به مانند پارسال کمتر ناراحت می شوم زیرا هر سال باید دغدغه پرداخت پول گندم را در موعد مقرر داشتم که محقق نمی شد.

22هزار تن خرید تضمینی گندم در پلدختر داشته ایم

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر در این خصوص با اشاره به اینکه تاکنون 22هزار تن گندم از کشاورزان پلدختر خرید تضمینی شده است گفت:مسئول پرداخت پول گندم کاران شرکت غله است و جهاد کشاورزی فقط نسبت به امورات برداشت نظارت دارد.

نظری شرکت تعاونی روستایی متولی تحویل گندم کشاورزان بیان کرد:شهرستان پلدختر،اداره غله ندارد،شرکت تعاونی مسئول خرید گندم کشاورزان است.

گندم

وی با بیان اینکه تا کنون کشاورزان بیش از 24میلیارد تومان گندم از دولت طلب دارند یادآور شد:تاکنون بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل حدود 3میلیارد تومان  پول گندم  و 2میلیارد تومان کلزا از این مبلغ را پرداخت کرده است و در روزهای آینده هم مابقی را پرداخت خواهد کرد. 

همچنان کشاورزان چشم انتظار تدبیر دولت برای پرداخت پول گندم های خود هستند،هر چند این بد قولی های وزیر جهاد کشاورزی و دولت برای پرداخت پول گندم کاران ،در آینده راه  را برای ورود بیشتر دلالان به بازار گندم باز می کند .

منبع خبر: سفیر افلاک


» نظر