سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفع بخش عمده فاضلاب بروجرد از طریق چاه های جذبی/تصفیه خانه ای که

تصفیه خانه فاضلاب بروجرد بیش از دو سال است که به بهره برداری رسیده اما یا توجه به 90 هزار انشعاب، فقط تا کنون 16 هزار انشعاب به این تصفیه خانه وصل شده و بیش از 70 درصد فاضلابها از طریق چاه های جذبی دفع می شود.

دفع بخش عمده فاضلاب بروجرد از طریق چاه های جذبی/تصفیه خانه ای که فقط 16 هزار انشعاب دارد

به گزارش سفیر افلاک و به نقل از  بازتاب بروجرد از اوایل سال  80 بود که کار ساخت و احداث تصفیه خانه فاضلاب بروجرد با توجه به جمعیت این شهر آغاز شد و سرانجام کار رسمی این تصفیه خانه از خرداد ماه سال 93 آغاز گردید.

در ابتدای کار که این تصفیه خانه وارد مدار بهره برداری شد 11 هزار انشعاب به آن وصل گردید و به نظر می رسید این کار با سرعت زیادی انجام شود تا دفع فاضلاب از طریق چاه های جذبی کاهش یابد.

 این در حالی است که هم اکنون که بعد از گذشت بیش از دو سال از بهره برداری این تصفیه خانه تعداد انشعابات متصل به اینتصفیه خانه به 16 هزار انشعاب رسیده است.

 با توجه به این که بیش از 90 هزار انشعاب در بروجرد وجود دارد و طی دو سال تنها 16 هزار انشعاب به این وصل شده است. حدود یک چهارم فاضلاب بروجرد به این تصفیه خانه وصل شده و بخش عمده ای از فاضلاب ها همچنان از طریق چاه های جذبی دفع می شوند. حدود 70 درصد فاضلابها در بروجرد از طریق چاه های جذبی دفع می شوند و تنها حدود 30 درصد فاضلابها به این تصفیه خانه متصل می باشد.

 "حبیب اله حدادی"  مدیر آبفار بروجرد در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: در حال حاضر 16 هزار انشعاب به تصفیه خانهفاضلاب بروجرد وصل هستند که شامل بیش از 10 منطقه در شهرک و مناطق مختلف شهری می باشد.

 وی اضافه کرد: این تصفیه خانه شامل چهار واحد است که هم اکنون یک واحد آن در حال فعالیت است و کمبود اعتبار یکی از مشکلات روند کُند اجرای این پروژه شده است. به گفته وی البته اجرای این طرح به بخش خصوصی واگذار شده که با اجرای این کار روند کار تسریع می یابد و ظرف مدت چهار سال انشعابات بروجرد به تصفیه خانه متصل خواهند شد.

 در ادامه "مصطفی مصطفی وند" رئیس محیط زیست بروجرد گفت: با توجه به حجم بالای فاضلاب در این شهر نیاز است که فعالیت این تصفیه خانه بیشتر شود و انشعابات زیادی وارد چرخه شوند. 

وی اضافه کرد: چاه های جذبی تاثیر بسیار منفی بر روی آب های سطحی گذاشته و در عمق های مختلف این آلودگی متفاوت است.

 به گفته وی متاسفانه رهاکردن فاضلابها در اراضی کشاورزی و یا کنار جاده ها مشکلات زیست محیطی را ایجاد می کند. رئیس محیط زیست بروجرد اظهار داشت: رهاسازی فاضلاب بروجرد در زمین های کشاورزی از مشکلات بهداشتی می باشد که ممکن است سلامتی را تهدید نماید.

 به گزارش بازتاب بروجرد ضروری است برای رفع مشکلات زیست محیطی و اتصال انشعابات به تصفیه خانه فاضلاب اقدام جدی صورت بگیرد تا مشکلات بهداشتی در اراضی کشاورزی کاهش یابد.

منبع خبر: سفیر افلاک


» نظر