سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کارگران اخراجی نساجی به صف دستفروشان بروجرد پیوستند/چهار هزار دس

شهردار بروجرد گفت: نیروهای اخراجی نساجی بروجرد هم به جمع دستفروشان شهر اضافه شده اند و در حال حاضر 4000 دستفروش در بروجرد وجود دارد و روز به روز بر تعداد تسفروشان افزوده می شود.

کارگران اخراجی نساجی به صف دستفروشان بروجرد پیوستند/چهار هزار دستفروش در شهر وجود دارد

به گزارش سفیر افلاک و به نقل از  بازتاب بروجرد "منوچهر یوسفی" شهردار بروجرد در جلسه شورای شهر بروجرد که با حضور نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد گفت: یکی از معظلات امروز سد معبر در شهر است که ارتباط مستقیمی بین بیکاری و تجمع افراد دارد.

 

  وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 4000 نفر در بروجرد اقدام به دستفروشی می کنند و هر چه جلوتر می رویم تعداد دستفروشان در شهر افزایش می یابد.

 

  به گفته وی دستفروشی به عنوان یکی از ناهنجاریهای اجتماعی می باشد که باید قوه قضائیه و نیروی انتظامی هم برای رفع این مشکل اقداماتی را انجام دهند چرا که شهرداری مسئول رفع بیکاری در شهر نیست و بسیاری از نیروهای اخراجی نساجی بروجردهم  در سه راه جعفری اقدام به دست فروشی می کنند.

 

 یوسفی اظهار داشت: در دوره های قبل 800 نیرو به شهرداری اضافه شده و نیروهای مازاد در این نهاد وجود دارد اما طی سالهای اخیر تعداد بسیار اندکی نیرو در شهرداری جذب شده است.

 

 وی بیان کرد: قرار بود شهرداری بروجرد تسهیلاتی را دریافت کند تا بخشی از مشکلات این سازمان حل شود اما سال قبل تسهیلاتی داده نشد و بانکها در پرداخت ارائه تسهیلات به شهرداری خودداری می کنند.

 

 شهردار بروجرد اظهار داشت: گفته می شود به جای آسفالت و احداث پل و سایر کارهای عمرانی، حقوق معوقه و بیمه و سایر مشکلات حل شود اما باید همه موارد در شهرداری رعایت گردد .

 

 به گفته وی ماهیانه باید چهار میلیارد و 500 میلیون تومان به عنوان حقوق و بیمه کارگران واریز گردد اما از ابتدای سال جاری تا کنون درآمد شهرداری به چهار میلیارد و 500 میلیون تومان رسیده است.

 

 یوسفی از بازنشسته شدن 140 نفر از نیروهای شهرداری خبر داد و گفت: در زمان ما 140 نیرو بازنشست شده و تعداد افرادی که با توجه به شرایط دارای موقعیت های خاص بوده اند در شهرداری جذب شده اند.

 

 وی بیان کرد: شهرداری بروجرد 31 میلیارد به تامین اجتماعی بدهکار است و 14 میلیارد از ادارت شهرستان طلب دارد.

 

 در ادامه "موسی نیکوکار" یکی از اعضای شورای شهر بروجرد گفت: شهرداری  کارخانه شن و ماسه را به مبلغ 5 میلیارد تومان خریده که این ملک درآمدزایی ندارد و ارزش این کارخانه بیشتر از یک میلیارد و 500 میلیون تومان نیست و همچنین شن و ماسه موجود در این کارخانه هم برای آسفالت مناسب نیست . 

 

وی اضافه کرد: بهترین کارخانه آسفالت غرب کشور شهر ما تعطیل شده و برای نهضت آسفالت پیمانکار جذب شده است که در این راستا نیز 5 میلیارد تومان هزینه شده است.

 

 به گفته وی ابتدا در شهرداری باید کارگران تامین شوند و سپس به دنبال بقیه مسائل و مشکلات رفت و این در حالیست که هم اکنون شهرداری میلیاردها تومان بدهی دارد به دنبال پل غیر همسطح و هزینه 120 میلیارد تومانی می رود. 

 

نیکوکار اظهار داشت: در بروجرد 264 هکتار بافت فرسوده وجود دارد که این مقدار بافت بلوکه شده و نمی توان اقدامی را انجام داد .

منبع خبر: سفیر افلاک


» نظر