سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلب ماه مبارک رمضان شب قدر است

کارشناس مذهبی گفت: در شب قدر خداوند با نزول فرشتگانش در زمین بارحمت و رأفتش زمینه بخشش همه بندگان را فراهم می‌کند.

قلب ماه مبارک رمضان شب قدر است

شب قدر بهترین فرصت خودسازی و توجه به معنویات و زدودن دل از غبار کینه است و به همین خاطر است که بزرگان دین ما در رابطه با شب‌زنده‌داری و تلاوت قرآن ،دعا، مناجات و عبادت در این شب، بسیار تأکید کرده‌اند.

 

حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی،معاون فرهنگی سازمان تبلیغات لرستان در رابطه با لیالی قدر به خبرافلاک گفت: همه‌شب‌ها برای عبادت و بندگی ارزش دارد شب‌های رمضان ویژگی‌های مختص به خود رادارند در ماه مبارک رمضان خواب و نفس کشیدن هم عبادت است و ثواب عبادت چند برابر لحاظ می‌شود.

 

وی بابیان این‌که قلب شب‌های ماه مبارک رمضان را شب قدر،افزود: در شب قدر خداوند با نزول فرشتگانش در زمین بارحمت و رأفتش زمینه بخشش همه بندگان را فراهم می‌کند.

 

این کارشناس مذهبی اظهار داشت:شب قدر فرجه  کامل به همه بندگان برای تکمیل عبادت و بندگی‌شان در بقیه روزها و شب‌های باقی‌مانده ماه مبارک رمضان است.

 

غلامی با اشاره با مقدر شدن سرنوشت در شب قدر،گفت:شب قدر از اهمیت  بالایی برخوردار است  درواقع فراخوان عفو عمومی خداوند برای عموم بندگان است و بایستی در سایه تمسک به قرآن و توسل به ائمه اطهار(ع)،تلاوت و قرائت قرآن و دعاهای مختلفی  که واردشده است آن را قدر بدانیم.

 

وی بیان کرد: همه لحظات شب قدر نه‌فقط شب قدر  بلکه روز قدر هم حکم شب قدر را دارد چراکه این لحظات فرصت خوبی برای عبادت، بندگی، توبه ،استغفار،دعا و درعین‌حال به‌جا آوردن نمازهای قضاست.

 

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات لرستان گفت: اصل شب‌های قدر شب‌زنده‌داری است همان‌طوری که از محضر حضرت فاطمه الزهرا(س) نقل است که در این شب‌ها بچه‌ها را  بیدار نگه می‌داشتند تابه عبادت و بندگی بپردازند.

 

 این کارشناس مذهبی اظهار داشت:لیلة القدر یک‌شب است برای این‌که ما مطمئن شویم که یکی از شب‌های 19،21 و 23  ماه مبارک رمضان قدر را برپا کرده‌ایم و قدر را قدر دانسته‌ایم لذا این سه شب را به‌منزله لیلة القدر برپا می‌کنیم.

منبع خبر: سفیر افلاک حرف لر


» نظر