سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نظام برنامه ریزی کشور معیوب است/ رفع بیکاری اساسی ترین مطالبه مر

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی گفت: لابی گری بیشترین اثر را نظام برنامه ریزی کشور دارد و تحت قدرت و نفوذ است در نتیجه عدالت محور نیست.

نظام برنامه ریزی کشور معیوب است/ رفع بیکاری اساسی ترین مطالبه مردم

"محمدرضا ملکشاهی راد " نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس هشتم و دهم ظهر امروز از پایگاه خبری سفیر افلاک بازدید کردند و به سوالات خبرنگاران در خصوص محور های توسعه لرستان پاسخ گفتند.

محمدرضا ملکشاهی راد در گفت وگو با سفیر افلاک اظهار کرد: اساسی ترین مطالبه و مشکل مردم رفع بیکاری، ایجاد اشتغال و افزایش سطح معیشت مردم است.

 

وی موانع ایجاد شده بر سر راه اقتصاد استان را دومین مشکل عنوان کرد و افزود: برای یافتن موانع اول باید به سراغ زیرساخت ها رفت؛ چندین مسلئه موجب مشکلات اقتصادی در استان شده است که یکی از آن ها فرهنگ کار و اقتصاد در لرستان است.

 

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی اظهار کرد: بسیاری از استان ها به لحاظ داشتن منابع با استان لرستان قابل مقایسه نیستند اما جایگاه خوبی را در کشور کسب کرده اند که این خود بازهم به موضوع فرهنگ کار بر می گردد.

 بازدید<span class=

 

ملکشاهی راد بی توجهی دولت ها در حوزه اقتصادی به لرستان را یکی دیگر از موانع توسعه استان عنوان کرد و بیان داشت: بی توجهی به اقتصاد لرستان، نبود زیرساخت ها، عدم تعامل و متقاعد سازی با دولت ها نیز در یک مجموعه کار فرهنگی قرار می گیرد.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر به دنبال آینده بهتری هستیم نباید نسبت به این مسائل بی توجه باشیم افزود: مردم را باید با عوامل موثر در رشد اقتصادی استان آشنا کنیم؛ سرمایه گذاری که به دنبال سرمایه گذاری در جایی است قطعا به دنبال امنیت می گردد.

 

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی ادامه داد: سرمایه گذاران به دنبال امنیت اجتماعی، افزایش سرمایه و آرامش روحی است تا بتواند خدمتی به مردم بکند و این کار میسر نمی شود مگر با همراهی نمایندگان، مسئولین، رسانه ها، متخصصین و نخبگان جامعه که از این موضوع حمایت جدی کنند.

 

ملکشاهی پیشرفت و توسعه استان را در گرو عزم منطقه ای  و دوری از تنگ نظری ها عنوان کرد و گفت: همه مسئولین استان باید برای توسعه استان هزینه های مادی و معنوی بپردازند و شجاعانه وارد کار شوند.

 

وی با تاکید بر رسیدن به فهم و درک مشترک از پیشرفت و توسعه استان اظهار کرد: اگر به دنبال رونق و سرمایه گذاری در استان هستیم باید در این خصوص کار فرهنگی انجام داد و اگر در این عرصه عقب بمانیم در جذب نگاه کسانی که در بیرون از استان لرستان زندگی می کنند و توانایی رونق اقتصادی دارند دور می شویم.

 

<span class=

عضو کمیسیون عمران مجلس نظام برنامه ریزی کشور را یک نظام معیوب و لابی گر عنوان تصریح کرد: لابی گری بیشترین اثر را نظام برنامه ریزی کشور دارد و تحت قدرت و نفوذ است در نتیجه عدالت محور نیست و پس استان در آن مورد توجه قرار نمی گیرد.

 

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی با بیان اینکه معتقدم دلتمردان اطلاعات کافی در حوزه های خود ندارند گفت: اگر اطلاعات کافی نباشد، تصمیم درستی هم گرفته نمی شود.

 

وی بیان کرد: وقتی منابع یک استان مشخص است و روی منابع سیاست گذاری نمی شود، در نتیجه در این صورت این برداشت می شود که یا مسئولین اطلاعتی ندارند و یا می خواهند بی توجهی کنند که به دنبال این هستیم که این بی توجهی دولت ها را در مدیریت برنامه ریزی حل کنیم.

منبع خبر:سفیر افلاک حرف لر


» نظر