سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برگزاری جشنواره رضوی در دهه کرامت/ دومین خانه کتابدار در خرم آبا

سرپرست کتابخانه های استان گفت: در نظر داریم به زودی دومین خانه کتابدار را با حداقل هزینه در شهرستان خرم آباد افتتاح کنیم تا در جهت رفاه حال کتابداران کشور گامی برداشته باشیم.

برگزاری جشنواره رضوی در دهه کرامت/ دومین خانه کتابدار در خرم آباد افتتاح می شود

رضا مختارپور، سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی استان در گفت وگو با سفیر افلاک گفت: جشنواره بین المللی رضوی که هرساله در مشهد مقدس برگزار می شود یک بخش از آن به کتابخوانی اختصاص دارد که امسال متولی این بخش نهاد کتابخانه های عمومی کشور است.

 

وی گفت: این جشنواره قرار است از تاریخ 14 تا 24 مرداد ماه سال جاری در مشهد مقدس برگزار شود.

 

مختارپور افزود: نهاد کتابخانه های عمومی کشور سه عنوان کتاب را برای سه رده سنی کودک، نوجوان و بزرگسالان با محوریت سیره امام هشتم(ع) برای این جشنواره در نظر گرفته است.

 

سرپرست نهاد کتابخانه های استان در خصوص نحوه شرکت در این جشنواره گفت: عنوان کتاب های تعیین شده برای مسابقه هم در کتابخانه های استان موجود است و هم به صورت فایل پی. دی. اف بر روی سایت نهاد کتابخانه عمومی کشور قرار دارد. شرکت در این مسابقه می تواند به دو شکل خانوادگی و انفرادی باشد.

 

وی در خصوص جوایز این جشنواره گفت: برای این جشنواره جوایز نفیسی در نظر گرفته شده است و برندگان در این مسابقه با هزینه نهاد کتابخانه عمومی کشور به برای دریافت جوایز خود به مشهد مقدس اعزام می شوند.

 

مختارپور در ادامه به برگزاری نشست های کتابخانه ای در تابستان ماه سال جاری هم اشاره کرد و گفت: بیش از یک سال است که نشست هایی با عنوان نشست های کتابخانه ای به راه افتاده است؛ در این نشست ها افراد کتاب هایی را که خوانده اند به دیگران معرفی و در خصوص ابعاد، مشخصات و نتیجه کتاب توضیحاتی را ارائه می دهند.

 

 سرپرست کتابخانه های عمومی استان اظهار کرد: طبق مکاتباتی که صورت گرفته است، در ایام تابستان کتابخانه هایی که بخش مجزای کودک دارند نیز کلاس های آموزشی شعر خوانی، نقاشی و... را برای پر کردن اوقات فراغت کودکان برگزار می کند.

 

وی در رابطه با احداث خانه کتابدار نیز گفت: کتابخانه های عمومی سراسر کشور 6 هزار نیرو دارد.

 

حال به منظور راه حال این پرسنل خانه هایی با نام خانه کتابدار برای اقامت آن ها در زمان مسافرت در نظر گرفته شده است.

 

مختارپور ادامه داد: لرستان هم به دلیل اینکه استانی گردش پذیر است نیاز به وجود این خانه در آن لازم است. ما اولین خانه را در شهرستان دورود در نظر گرفته ایم که هم اکنون با استقبال خوبی از سوی خانواده های کتابداران کشور مواجه شده است.

 

سرپرست کتابخانه های عمومی استان بیان داشت: در نظر داریم به زودی دومین خانه کتابدار را با حداقل هزینه در شهرستان خرم آباد افتتاح کنیم تا در جهت رفاه حال کتابداران کشور گامی برداشته باشیم.

 

منبع خبر: سفیر افلاک حرف لر


» نظر