سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اعتباری که برای کسب اعتبار هزینه می شود!

هفته فرهنگی لرستان که قرار است در تاریخ 25 تا 29 مرداد ماه سال جاری در پارک گفت وگوی تهران برگزار شود امسال رنگ و بوی اقتصادی هم به خود گرفته است.

اعتباری که برای کسب اعتبار هزینه می شود!

به گزارش سفیر افلاک بازهم نوبت به استان لرستان رسید تا در تهران؛ هفته فرهنگی خود را برگزار کند و پیشینه چهل هزار ساله خود را به نماش بگذارد.

 

هفته فرهنگی لرستان که قرار است در تاریخ 25 تا 29 مرداد ماه سال جاری در پارک گفت وگوی تهران برگزار شود امسال رنگ و بوی اقتصادی هم به خود گرفته است.

 

فرصتی که قرار است شاید به واسطه آن سرمایه گذاری جذب شود و مشکلی از هزاران مشکل لرستان در رکود را نجات دهد.

 

هفته ای که در آن 40دستگاه های اجرایی لرستان موظف به حضور و پرداخت هر کدام هشت میلیون تومان برای برگزاری این برنامه شده اند؛ اعتباری که قرار است از استان خارج شود تا اعتباری کسب کند!

 

دستگاه های اجرایی لرستان در هفته فرهنگی- اقتصادی قرار است ظرفیت های خود را در قالب 70 غرفه به نمایش بگذارند و در نهایت با برپایی نمایشگاه های فرهنگی-هنری و برگزاری آیین های سنتی، میراث فرهنگی لرستان را معرفی و در نهایت با برگزاری دو همایش در جذب سرمایه گذار تلاش کنند.

 

این در حالی است که در همان ابتدای کار و قبل از شروع هفته فرهنگی، بازار انتقادات اهالی رسانه به نحوه برپایی این هفته داغ شده است؛ چرا که پیمانکاری برپایی هفته فرهنگی به فردی واگذار شده است که روند واگذاری این مسئولیت بدون برگزاری هیچ مناقصه ای صورت گرفته است!

آیا متولیان و نخبگان فرهنگی لرستان جایی در برگزاری این برنامه نداشتند!

 

از طرفی هفته فرهنگی- اقتصادی در حالی در پارک گفت و گوی تهران برگزار می شود که استان های همجوار لرستان مانند ایلام، اراک، خوزستان در برج میلاد و استان‌های همدان و کرمانشاه هفته فرهنگی خود را در کاخ های سعد آباد و نیاوران  برگزار کرده اند آیا مشکل ترافیکی برای این استان ها وجود نداشت!

 

از طرفی پارک گفت و گوی تهران بیشتر به نام نمایشگاه های گل و گیاه زینتی شناخته شد است و مکان استراتژیکی برای برپایی مهمترین رویداد فرهنگی -اقتصادی لرستان نیست.

 

 حال باید دید هزینه ای که قرار است از لرستان خارج تا در نهایت منجر به جذب سرمایه گذار شود؛ چقدر در راستای توسعه استان می تواند سودمند باشد و آیا همانطور که استاندار لرستان عنوان کردند: می توان نتیجه این هفته را در نوروز 96 مشاهده کرد!

در حالی چندین سال است که هفته فرهنگی لرستان در تهران برگزار می شود که تغییری در وضعیت پروژه های فرهنگی شهر مانند تکمیل کتابخانه مرکزی با عمر 15 سال، احداث فرهنگسرا و باغ موزه لرستان دیده نمی شود و وضعیت پروژه های لرستان کماکن مانند قبل است که انتظار می رود امسال در کنار برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی، پروژه های فرهنگی استان هم مورد توجه ویژه ای قرار بگیرد تا مبادا فرهنگ غنی لرستان در سایه اقتصاد فراموش شود.

 

 امید می رود دستاوردهای هفته فرهنگی لرستان این بار پربارتر از قبل برای لرستان باشد و در وضعیت فرهنگی اقتصادی تحولی ملموس ایجاد کند.

 

 

انتهای پیام/

 

نویسنده : فرزانه صادقی فرد
منبع خبر: سفیر افلاک     حرف لر

» نظر