سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اعتراض جامعه مهندسین به نابرابری شغلی/ علت فعالیت کارکنان دولتی

کمپین کشوری مطالبه از وزیر محترم راه و شهرسازی در خصوص جلوگیری از فعالیت افراد چند شغله از جمله کارمندان دولتی در سیستم نظام مهندسی ساختمان کشور مدتی است در فضای مجازی تشکیل شده است.

اعتراض جامعه مهندسین به نابرابری شغلی/ علت فعالیت کارکنان دولتی در سازمان نظام مهندسی چیست؟

به گزارش سفیر افلاک کمپین کشوری مطالبه از وزیر محترم راه و شهرسازی در خصوص جلوگیری از فعالیت افراد چند شغله از جمله کارمندان دولتی در سیستم نظام مهندسی ساختمان کشور مدتی است که در فضای مجازی تشکیل شده است؛ کمپینی که اصلی ترین مطالبه آن اصلاح قانون چند شغله بودن و جلوگیری از تضییع حقوق جامعه مهندسین است؛ قشری که با تخصص و توانمندی های خود بازوان اصلی توسعه کشور به شمار می روند.

 

مهندسین عضو  این کمپین در گفت و گو با سفیرافلاک خواسته خود را اینگونه مطرح می کنند: افرادی که در نهادهای دولتی مشغول به  کار هستند نباید پروانه اشتغال در سازمان نظام مهندسی داشته باشند چرا که در این صورت هم از حقوق و مزایای اداری خود استفاده و هم از درآمد نظام مهندسی بهره می برند.

 

این در حالی است که مهندسین این کمپین اعتقاد دارند که: مداخله کارکنان دولت در کار نظام مهندسی علاوه بر زیر سوال بردن عملکرد سازمان، حقوق جامعه بزرگ مهندسین را چه آن هایی که در انتظار دریافت پروانه اشتغال هستند و چه آن هایی که تک شغله هستند ضایع می کند.

 

این کمپین های چند گانه کشوری که به منظور رسیدن صدای جامعه مهندسین به وزیر راه و شهرسازی کشور تشکیل شده است این سوال را مطرح می کنند که علت شاغل بودن یک مهندس در دستگاه اجرایی مانند شهرداری و داشتن پروانه اشتغال در سازمان  نظام مهندسی چیست؟

 

این درحالی که بسیاری از مهندسین فارغ التحصیل کشور با معضل بیکاری روبه رو هستند.

 

حال انتظار می رود وزیر راه و شهرسازی کشور پاسخگوی مطالبه جامعه مهندسین باشد و نسبت به احقاق حقوق آن ها واکنش نشان دهد.

منبع خبر : سفیر افلاک      حرف لر 


» نظر