سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روستاهای چگنی در دسترس نمی باشند/ عدم آنتن دهی تلفن همراه مردم ر

آنتن دهی ضعیف تلفن همراه در برخی از روستاهای شهرستان چگنی موجب شده تا اهالی این روستاها برای برقراری ارتباط به تپه ها و مناطق مرتفع بروند.

روستاهای چگنی در دسترس نمی باشند/ عدم آنتن دهی تلفن همراه مردم را به تپه ها می کشاند

به گزارش سفیر افلاک به نقل از خبر چگنی؛ در دنیای امروز با توجه به انجام امورات روزانه، استفاده از تلفن همراه به عنوان یک راه سریع به یکی از مهم ترین نیازهای روزمره مردم تبدیل شده زیرا که امکان برقراری ارتباط با مسافت های طولانی را در کسری از ثانیه فراهم می کند و در هر کجا در دسترس استفاده کنندگانشان هستند.

 

با توجه به پیشرفت روز افزون علم و همچنین تنوع اپراتورها و آنتن دهی تلفن های همراه در اکثر نقاط کشور، در روستاهای شهرستان چگنی کماکان ضعف آنتن دهی تلفن همراه، اهالی این روستاها را آزار می دهد.

 

گوشی های تلفنی که در منازل این روستاها هستند فقط یک شی بدون ارتباطند که در صورت تماس با آنها هیچ گاه در دسترس نبوده و آنرا برای صاحبانشان به یک وسیله یک طرفه تبدیل کرده که فقط در مواقعی که با دیگران کار دارند می توانند با حضور در مناطق مرتفع از آنها استفاده کنند.

 

روستای کوماس از جمله روستاهای شهرستان چگنی است که اهالی آن با مشکل آنتن دهی تلفن همراه مواجه هستند.

 

حاجی جودکی یکی از اهالی این روستا در این باره می گوید: برای تماس با تلفن های همراهمان باید به مناطق مرتفع اطرافروستا برویم تا بتوانیم تماس بگیریم.

 

او با گلایه از وضعیف آنتن دهی تلفن همراه ادامه می دهد: در این روستا بجای اینکه تلفن، همراه و در اختیار صاحبش باشد، مردم روستا، همراه تلفن هایشان هستند و باید به دنبال آنتن دهی تلفن همراه به این طرف و آن طرف بروند.

 

مشکل آنتن دهی فقط مختص این روستا در شهرستان چگنی نیست و روستاهای دیگری نیز در این شهرستان وجود دارند که ضعف پوشش آنتن دهی تلفن همراه دارند.

 

علی مروت علیپور بخشدار شاهیوند شهرستان چگنی در گفتگو با خبر چگنی؛ به آنتن دهی ضعیف تلفن همراه در برخی ازروستاهای این بخش اشاره کرد و بیان داشت: در بسیاری از روستاهای بخش شاهیوند به علت کوهستانی بودن منطقه و محصور شدن آنها توسط کوه های اطراف، با مشکل ضعف آنتن دهی تلفن همراه مواجه هستند.

 

وی با اشاره به برخی از روستاهای این منطقه که مشکل آنتن دهی دارند افزود: از جمله این روستا می توان به روستاهای چهار آب، شیخ گل، هفت چشمه، کرگز، پیری رضا، پیری سوخته زار، طالقان 1 و طالقان 2 اشاره کرد.

 

در ادامه این خبر امین طولابی بخشدار مرکزی این شهرستان نیز در گفتگو با خبر چگنی؛ کوهستانی بودن را از عاملی برای آنتن دهی ضعیف در برخی از روستاهای این بخش دانست و عنوان داشت: روستاهایی از قبیل پله رستم، پامنار، رفتخان، سرانبار کلانتری، سرانبار سادات، سرانبار نصرتی، تافتافینه، رحیم آباد 1، رحیم آباد2، رحیم آباد3 و شورآباد در این بخش مشکل ضعفآنتن دهی تلفن همراه دارند.

 

این در حالی است که صالح کشوری بخشدار ویسیان شهرستان چگنی نیز در گفتگو با خبر چگنی؛ با بیان اینکه مشکل ضعفآنتن دهی تلفن همراه در برخی از روستاهای این بخش وجود دارد، اظهار داشت: روستاهای مینه، تل، کوماس، حیات الغیب، کالیاب 1و2، گلزار ، تنگ تیر، قالبی سفلی و قالبی علیا در بخش ویسیان مشکل ضعف آنتن دهی تلفن همراه دارند.

 

به گزارش خبر چگنی؛ چگنی شهرستانی محروم با بیش از 44 هزار نفر جمعیت است که 95 درصد این جمعیت در روستاهای آن ساکن هستند و همچنان که جمعیت کمتر از 5 درصدی این شهرستان که در شهرهای آن بسر می برند از امکانات رفاهی از جملهآنتن دهی تلفن همراه برخوردارند، اهالی روستاهای آن که اکثر جمعیت این شهرستان را تشکیل می دهند نیز انتظار برخورداری از این امکانات رفاهی را دارند.

 

امید است با انتشار این خبر و خبررسانی از وضعیت آنتن دهی این روستا در شهرستان چگنی مسئولین استانی هر چه سریعتر در جهت رفع این مشکل اقدام کرده تا روستانشینان این شهرستان محروم نیز امکان استفاده راحت از این وسیله را داشته باشند.

 

گزارش از: محمد ملکی

منیع خبر : سفیر افلاک    حرف لر 


» نظر