سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برگزاری کرسی نظریه پردازی در کتابفروشی ستارگان آسمان

جلسه کرسی نظریه پردازی و بررسی تطبیق آرامش روانی در قرآن و روانشناسی توسط سازمان علمی و پژوهشی سپاه حضرت ابوالفضل لرستان برگزار شد.

برگزاری کرسی نظریه پردازی در کتابفروشی ستارگان آسمان

به گزارش سفیر افلاک جلسه کرسی آزاد اندیشی و بررسی کتاب «بررسی تطبیقی آرامش روانی در قران و روانشناسی» توسطسازمان علمی و پژوهشی سپاه در کتابخانه ستارگان آسمان برگزار شد.

 

نویسنده کتاب «بررسی تطبیقی آرامش روانی در قران و روانشناسی» بیان کرد: ما در زمینه تولید علم روان‌شناسی روی نقطه صفر هستیم و همه کارهایی که در شاخه‌های مختلف علوم روانشناسی و جامعه‌شناسی صورت می‌گیرد بیشتر ترجمه‌ و تقلیدی از جوامع غربی است.

 

مهرداد ویسکرمی افزود: منشأ تحول در هر جامعه و تمدن، تحول در علوم انسانی است اما  تحول با تضارب آرا نسبت جدی دارد.

 

وی یکی از مشکلات علوم انسانی را انطباق آن‌ها با موازین شرعی  و با عقاید اسلامی عنوان کرد و گفت: بسیاری از علومی که در حال حاضر در دانشگاه‌های ما تدریس می‌شود یا در مقابل دین بوده یا نسبت به دین بی‌تفاوت هستند و به عبارتی علوم سکولار هستند.

 

 ویسکرمی ادامه داد: یکی از این علوم روانشناسی است که در جامعه ظهور و بروز زیادی دارد.

 

این نویسنده و پژوهشگر اظهارداشت: ما در تولید روان‌شناسی روی نقطه صفر هستیم و همه کارهایی که در شاخه‌های مختلف علوم روانشناسی و جامعه‌شناسی انجام می‌گیرد بیشتر ترجمه‌ یا تقلیدی از جوامع غربی است.

 

وی حاطرنشان کرد:من کتابی تحت عنوان” بررسی تطبیقی آرامش روانی در قران و روانشناسی ” توسط انتشارات نشر معارف به‌ عنوان پایان‌نامه دکترای تفسیر قران به چاپ رسانده‌ام و در این کتاب به دنبال این هستم که انسان‌شناسی  در حیطه علوم انسانی که رابطه روان، نفس و روح در قرآن، فلسفه سنتی و روان‌شناسی  را به‌درستی تعریف کنم.

 

ویسکرمی عنوان داشت:من معتقدم با استفاده از  دلایلی که علم تجربی در اختیار ما قرار داده می‌توانیم نظری در رابطه با ساختار  خلقت انسان داشته باشیم تا علوم روان‌شناسی اسلامی تولید کنیم.

 

این نویسنده و پژوهشگر افزود: برخی از  آموزه‌های روان‌شناسی جدید  با ویرایشی قابل‌استفاده هستند اما خیلی از آن‌ها این‌گونه نیست.

 

وی یادآور شد: هدف من تولید علم با نگاهی جدید است نه اینکه نشاءت گرفته از علوم غربی باشد و یا به‌صورت ناشیانه‌ای از علوم غربی گرفته‌شده باشد لذا در این راستا  حدود 10 سال روی این کتاب فکر کردم در حال حاضر به دنبال رفع ایرادات این کتاب هستم .

منبع خبر : سفیر افلاک     حرف لر

منبع خبر : سفیر افلاک     حرف لر


» نظر