سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشکلاتی با قدمتی بیست سال در روستای بهرامی

رئیس شورای روستای بهرامی از توابع شهرستان خرم آباد گفت: از اساسی ترین مشکلاتی که روستای بهرامی می توان نام برد وضعیت آب و آسفالت های معابر این روستا است.

مشکلاتی با قدمتی بیست سال در روستای بهرامی

به گزارش سفیر افلاکبه نقل ازآساره خبر، کرم مرادی رئیس شورای روستای بهرامی از توابع شهرستان خرم آباد اظهار داشت: شهرک بدرآباد علیا (بهرامی ) با جمعیتی بیش از پنج هزار نفر در 5 کیلومتری خرم آباد واقع شده است این روستا دارای شش نفر نخبه در زمینه های مختلف است و چهارده  شهید و سی نفر جانباز  دفاع مقدس و یک نفر آزاده از افتخارات روستا است.

 

 

وی گفت: این روستا  دارای یک باب مسجد قدیم سازو یک واحد دبیرستان دخترانه ، مدرسه راهنمایی دخترانه و پسرانه و همچنین دبستان پسرانه و دخترانه دارد روستای بهرامی  یک مرکز بهداشت و درمانگاه دارد که این درمانگاه در ساختمان استجاری واقع شده است که از نظر بهداشتی وضعیت خوبی ندارد.

مرادی بیان کرد:  تعداد دانش آموزان روستای بهرامی اعم از پسر و دختر در مقاطع مختلف حدودا 1500نفر هستند، سه واحد مهد کودک در این روستا فعال هستند و آموزش و پرورش عشایری ر استان دراین روستا واقع شده است.

 

رئیس شورای روستای بهرامی اظهار داشت: حوزه مقاومت بسیج خانم الانبیا  و مرکز گردان امام حسین (ع ) در این روستا مستقر هستند.

 

وی گفت : با توجه به معرفی که از روستا داشتیم این روستا دارای مشکلات عدیله ای هست علی رغم اینکه روستا در ورودی شهر خرم آباد واقع شده است  اما متاسفانه از لحاظ زیبا سازی مورد کم لطفی مسئولین قرار گرفته است  .

مرادی تصریح کرد : روستا دارای زمین های  کشاورزی زیادی بود اما قابلیت زمین ها  از دست رفته   و به زمین  مسکونی تبدیل شده اند و کشاورزی در این جا تعطیل است؛ روستا مهاجر پذیر است و هر سال نسبت به سال قبل آمار خانوارها و افراد افزوده می شود.

وی عنوان داشت: آسفالت معابر این روستا برمی گردد به چندین سال پیش اما با توجه به این تعدادی از کوچه ها شن ریزی شدند و در مورد ما بقی معابر کاری صورت نگرفته و ما منتظر مساعدت مسئولین استانی و شهرستانی هستیم که همت کنند  در این زمینه ما را یاری کنند .

 

رئیس شورای روستای بهرامی به مشکل اساسی آب این روستا اشاره کرد و افزود: یکی از اساسی ترین مشکل روستا بهرامی مشکل آب است و این مشکل به 20 سال قبل برمی گردد  قطعی آب داشت  زمانی که باران می بارید آب گل آلود می شد و قابل خوردن نبود و این مشکل توسط شورای روستا و دهیار پی گیری شد و  قطعی آب رفع شد اما مشکلی که همچنان آب این روستا دارد فاقد مخزن آب شرب است؛ علیرغم پیگیری های مکرری که توسط شورای صورت گرفت  اما  تا کنون در این زمینه به نتیجه نهایی  نرسید ایم و از مسئولین آبفا روستایی می خواهیم که در این زمینه گام بر دارند و مشکل آب این روستا با جمعیت بیش از  5 هزار نفر رفع کنند.

 

 وی گقت:  روستا بهرامی با توجه به اینکه  در 5 کیلومتری شهر خرم اباد واقع شده است اما از امکانات تفریحی ورزشی و بهداشتی متاسفانه محروم است.

 یکی از مشکلات دیگر این روستا آب فاضلاب بود که با طرح ملی جمع آوری فاضلاب با 60درصد کار پیش رفت اما همچنان نیمه کاره رها شده است و این طرح تا کنون تعطیل شده است طرح هادی روستا بهرامی  نیاز به باز بینی اساسی دارد  و بنیاد مسکن استان بایستی اقدام لازم را در این زمینه نسب به روستا بعمل آورد.

مرادی به طرح احداث شهرداری در این روستا پرداخت و ادامه داد: طرح احداث شهرداری منفصل از شهر خرم آباد  مطرح شده است که امیدمی رود  با مساعدت و همت نمایندگان مجلس خرم آباد  و همچنین  استاندار محترم و سایر مسئولین این طرح به مرحله اجرا گذاشته شود .

رئیس شورای روستا بهرامی از مشکلات دیگرگفت: عدم دکل مخابراتی همراه اول و همچنین عدم چراغ روشنایی وجود دارد  و ممکن است که سوانح رانندگی به خاطر عدم چراغ روشنایی از مسیر ماسور تا فرودگاه رخ بدهد و هفته گذشته در این زمینه صحبت های شده است لذا همت مسئولین اداره برق، اداره راه، و همچنین فرودگاه را می طلبد که برای رفع این مشکل گام های اساسی بردارند.

 

وی تصریح کرد: روستا بهرامی  دارای مشکلات عدیده ای بوده که جز با احداث شهرداری حل شدنی نیستندو  عدم وجود ساختمان اداری جهت دهیاری و شورا از عمده مشکلات است. 

کرم مرادی مطرح کرد: با توجه به  زیر ساختهای موجود در این منطقه که وجود دارد  می طلبد که مسئولین با نظر  به مصوبه چهارم اسفند ماه هزاروسیصدو هشتادونه و ابلاغیه شماره 290539 اسفندماه سال 1389 (ماده یک تبصره5 مجلس شورای اسلامی که روستاهای بالای 3500نفر جمعیت را شهر شناخته اند)؛ نسبت به احداث شهرداری منفصل از شهر خرم آباد در این منطقه اقدام نمایند .

 

وی در پایان گفت: شورا و دهیاری بدرآباد علیا با توکل بر خدا پیگیر مطالبات مردم بوده و در این راستا از کوچکترین موضوعی غفلت نکرده و در رفع مشکلات این روستا نهایت سعی و تلاش خود را کرده تا انشااله موجبات خشنودی خدا و مردم از شورای روستا و مسئولین استانی و شهرستانی باشد.

گفتگو: کبری دریکوند

منبع خبر: سفیر افلاک      حرف لر

منبع خبر: سفیر افلاک      حرف لر


» نظر