سفارش تبلیغ
صبا ویژن

760 هکتار زیر کشت محصول برنج در چگنی ؛ پیش بینی برداشت دو هزار و

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چگنی گفت: 760 هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت محصول برنج است و پیش بینی می شود که دو هزار و 280 تن برنج سفید از اراضی زیر کشت این محصول در شهرستان برداشت شود.

760 هکتار زیر کشت محصول برنج در چگنی ؛ پیش بینی برداشت دو هزار و 280 تن برنج سفید

به گزارش سفیر افلاک به نقل از خبر چگنی؛ خداداد مرادی به کشت محصول برنج در شهرستان چگنی اشاره کرد و بیان داشت: 760 هکتار از اراضی شهرستان چگنی زیر کشت محصول برنج است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چگنی با پیش بینی برداشت 3800 تن شلتوک از اراضی این شهرستان افزود: پیش بینی می شود دو هزار و 280 تن برنج سفید از اراضی زیر کشت برنج در شهرستان چگنی برداشت شود.

 

وی گفت: زمان کاشت شلتوک دهه آخر خرداد و دهه اول تیر ماه و برداشت آن در دهه پایانی شهریور و دهه اول مهر ماه است.

 

مرادی با بیان اینکه به جز برنج، سایر محصولات آبدوست بصورت محدود در چگنی کشت می شوند گفت:  با توجه به خشکسالی های اخیر و ترس از تکرار اتفاقات سال های گذشته در رابطه با خشکی رودخانه کشکان، کشت محصولات آبدوست در حوزه دو رودخانه کشکان و خرم آباد محدود شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه جهاد کشاورزی هیچ گونه اهرم قانونی در راستای جلوگیری از کشت هیچ گونه محصول و یا میزان مصرف آب ندارد بیان داشت: اهرم های جهاد کشاورزی فقط ترویجی و تشویقی است و کارشناسان با آموزش الگوهای کشت که با توجه به شرایط اقلیمی و کم آبی منطقه ارائه می شوند کشاورزان را تشویق به اجرای الگوهای کشت تعیین شده کرده که محصولات آبدوست در آن توصیه نمی شود، همچنین برخورد قانونی با کسانی که برداشت آب بیش از حد دارند در دست منابع آب است.

 

مدیر جهاد کشاورزی چگنی بیشترین سطح زیر کشت شهرستان را متعلق به محصول جو دانست و گفت: با توجه به شرایط اقلیمی شهرستان چگنی این محصول به خوبی در اراضی این شهرستان عمل می آید.

 

وی همچنین سطح زیر کشت سبزی و صیفی جات را در این شهرستان یک هزار و 873 هکتار دانست.

منبع خبر: سفیر افلاک    حرف لر

منبع خبر: سفیر افلاک    حرف لر


» نظر