سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بخشداری کوهدشت در بلاتکلیفی/ خالی بودن صندلی پس از دو ماه

با وجود بلاتکلیف بودن بخشداری مرکزی شهرستان کوهدشت، پس از گذشت نزدیک به دو ماه، هنوز تکلیف این بخشداری مشخص نشده است.

 

بخشداری کوهدشت در بلاتکلیفی/ خالی بودن صندلی پس از دو ماه

به گزارش سفیر افلاک به نقل آسوبان، از زمان روی کار آمدن دولت روحانی با شعار تدبیر و امید، در استان لرستان، هوشنگ بازوند سکان استانداری این استان را به دست گرفت تا کابینه ی بخشداران و فرمانداران این استان بر گردونه ی تغییر بچرخد.

 

در شهرستان کوهدشت، نیز این تغییرات مدیریتی رخ داد و سیستم اجرایی فارغ از نگرش مردم به عزل و نصب ها با بازخوردهایی همراه بود؛ به طوری که در این شهرستان، یکی از کم سابقه ترین تغییرات فرمانداری رخ داده است.

 

در شهرستان کوهدشت از دهه 70 تاکنون محمدکرم محمدی، علی‌رضا آشناگر، محمدرضا ملکی‌راد، سید اسدالله محمدی‌نیا، اسد عبدالهی، عبدالسعید حقیقی‌مقدم، سیروس ابراهیمی، غلام‌رضا حمزه‌پور و محمدکرم محمدی، احسان جهانیان بوده اند تا در میانگین هر 3 سال، نام یک نفر برای فرمانداری این شهرستان مطرح شود.

 

فرمانداری کوهدشت

جهانیان سرپرست جدید فرمانداری این شهرستان از سال 1389 از آموزش و پرورش استثنایی لرستان به استانداری رفته بود و بیش از 12 سال سابقه کار در آموزش و پرورش و استانداری را داشت.

 

سرانجام و پس از کش و قوس های فراوان در 27 خرداد 1395، نورمحمد فردی بیرانوند با حکم صادره از سوی استاندار لرستان که به تأیید وزارت کشور نیز رسید به عنوان فرماندار جدید شهرستان کوهدشت معرفی و منصوب شد و احسان جهانیان، جای خود را به فرماندار جدید داد.

 

در شهرستان کوهدشت در کنار تغییرات گسترده ای که به ادارات نیز کشیده شد؛ اما نکته ی قابل تأمل در این مورد بلاتکلیفی در بخشداری ها است؛ به طوری که پس از هشت ماه بلاتکلیفی بخشداری کوهدشت در سال 93، محمد ضرونی در 9 آبان ماه همان سال به عنوان بخشدار بخش مرکزی این شهرستان و بدون حضور خبرنگاران منصوب و معارفه شد.

 

محمد ضرونی تا فروردین ماه 94 در بخشداری مرکزی این شهرستان باقی ماند تا بار دیگر، تغییر میزهای مدیریتی به بخشداری کشیده شود و در شنبه 8 فروردین 94، وی از بخشداری مرکزی این شهرستان خداحافظی کند و جای خود را به حجت الله رویین تن به عنوان بخشدار جدید مرکزی بدهد.

 

بخشداری کوهدشت

حجت الله رویین تن، دارای مدرک کارشناسی شهرسازی و کارشناسی ارشد طراحی شهری بود و پیش از آن به عنوان شهردار رومشگان، بخشدار درب گنبد، بخشدار کوهنانی و معاونت شهرداری کوهدشت را در سابقه ی فعالیت خود داشت.

 

حجت الله رویین تن، تا مرداد 95 به عنوان بخشدار مرکزی این شهرستان ماند تا در یکم شهریور 95 و بدون حضور خبرنگاران با بخشداری مرکزی این شهرستان خداحافظی کند تا بار دیگر بلاتکلیفی در بخشداری مرکزی شهرستان کوهدشت در صدر خبرهای سیاسی این شهرستان قرار بگیرد.

 

از یکم شهریور 95 تاکنون، بخشداری مرکزی شهرستان کوهدشت هم چنان بلاتکلیف مانده است تا بار دیگر مردم این شهرستان را با سردرگمی مواجه کند و چرخه ی تغییر مدیریتی این شهرستان در بخشداری مرکزی ناتمام بماند.

 

بخشداری کوهدشت

پس از خداحافظی حجت الله رویین تن، تاکنون هیچ فردی به عنوان بخشدار مرکزی شهرستان کوهدشت، معرفی نشده است.

 

شهرستان کوهدشت، با 230 هزار نفر جمعیت هنوز راه ارتباطی مناسبی ندارد و به لحاظ راه‌های مواصلاتی جزو محروم‌ترین شهرهای کشور است؛ به طوری که تصادفات جاده‌ای در این شهرستان بیداد می کند.

 

مردم شهرستان کوهدشت تا چه زمانی باید منتظر این تغییر کوتاه مدت در شهرستان باشند و هر از چند گاهی یک نفر در مدیریتی انتخاب و سریع جای خود را به فرد دیگری بدهد؟

 

بنابر اعلام رسمی دولت آمار بیکاری در کوهدشت به 55 درصد می‌رسد و بسیاری از جوانان تحصیل کرده شهرستان بیکار هستند و برای پیدا کردن شغلی، عازم کلان شهرها شده تا روایت آوارگی شان در زیر سقف سعادت آبادها به مرگ تبدیل شود.

 

سعادت آباد

آیا با چنین شرایطی شهرستان کوهدشت را که در صدر بیکارترین شهرستان های کشور قرار دارد؛ می توان به توسعه ای که دولت مدعی پیگیری آن است، رساند؟ تغییرات گذشته ای که در سطح این شهرستان به وقوع پیوسته تا چه میزان باعث توسعه استان شده و آیا تغییرها با افزایش آهنگ توسعه ی شهرستان همراه بوده است؟

 

بخشداری کوهدشت

اگر بخشدار جدیدی سرکار بیاید و بعد از مدت کوتاهی تغییر کند؛ آیا نباید پرسید که دلیل این تغییرات بی پایان از عملکرد استانداران است؟

منبع خبر:  سفیر افلاک      حرف لر


» نظر