سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کارگران اخراجی نساجی بروجرد همچنان بلاتکلیف/تنها 53 کارگر بازگشت

پس از گذشت یک ماه از وعده های مسئولین مبنی بر بازگشت به کار حدود 500 کارگر اما این وعده محقق نشد و تنها 53 کارگر بازگشت به کار شدند و مابقی کارگران اخراجی همچنان بلاتکلیف و منتظر تصمیم گیری مسئولان هستند.

کارگران اخراجی نساجی بروجرد همچنان بلاتکلیف/تنها 53 کارگر بازگشت به کار شدند

به گزارش سفیر افلاک و به نقل از  بازتاب بروجرد دی ماه سال گذشته بود که وحشت بیکاری و اخراج از کار همه وجود کارگران نساجی بروجرد را فرا گرفت، کارگرانی با سابقه های مختلف از دی ماه تا اسفند سال 94 را با دلهره بر سر کار حاضر شدند و تنها منتظر تصمیم گیری های مسئولان در جلسات پی در پی بودند.

 

 در طول این چند ماه اکثر مسئولان استانی و شهرستانی تعدیل نیرو را در نساجی کاملا رد کردند و در سخنان و گفت و گوهای مختلف اظهار داشت که تحت هیچ شرایطی نیرویی از کار اخراج نمی شود اما طولی نکشید که لیستی بلند بالا تهیه شد و 483 کارگر نساجی در بخش های مختلف بیکار و خانه نشین شدند.

 

 البته باورش سخت بود اما بالاخره مسئولانی که وعده عدم اخراج کارگران را داده بودند، قبول کردند که این کارگران اخراج شده و حالا باید فکری کنند که قرار شد بعد از گذشت 6 ماه این کارگران بازگشت به کار شوند.

 

 مهر امسال که از راه رسید امید کارگران ناامید و از بازگشت به کار خبری نشد که در این میان برخی از مسئولان شهرستانی می گفتند هر روز کارگران اخراجی وارد نساجی شده و نام خود را در لیست حاضرین ثبت می کنند که این کار غیر ضروری تنها نشان از بلاتکلیفی کارگران داشت.

 

 از میان 483 کارگر اخراجی تنها 53 کارگر به کار بازگشته و مابقی کارگران همچنان در بلاتکلیفی به سر می برند و حالا جلساتی مختلف و بدون خروجی برگزار می شود.

 

 دقیقا سال گذشته بود که یکی از مسئولان شهرستانی در گفت و گو با خبرنگاران گفت نه تنها نیرویی از نساجی اخراج نمی شود بلکه مهر ماه سال آینده تعداد نیروها به دو هزار نفر افزایش می یابند که این وعده فقط در حد حرف بود و کارگران اخراجی هم بازگشت به کار نشدند چه برسد به جذب نیروهای جدید.

 

 از دیماه 94 تا کنون قرار است تسهیلاتی در اختیار نساجی قرارداده شود که تا کنون این امر محقق نشده است.

 

 "امید علایی" مدیر کارخانجات نساجی بروجرد در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: ازابتدای مهر ماه تا 53 کارگر در قسمت های مختلف نساجی بازگشت به کار شده اند و پیگیری برای دریافت تسهیلات ادامه دارد.

 

 به گفته وی بیمه بیکاری برخی از کارگران اخراجی با توجه به سابقه کاری پایان یافته که برنامه هایی برای رفع مشکلات این کارگران در حال انجام است و بیمه بیکاری تعدادی دیگر همچنان برقرار است.

 

 گرچه بسیاری از کارگران اخراجی مشکل دغدغه حقوق دارند و بیمه بیکاری آنها قطع شده اما "کامران فرشید" رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد گفت: کارگران اخراجی نساجی بروجرد مشکل حقوق ندارند.

 

 وی اضافه کرد: تلاش و پیگیری برای رفع مشکلات این واحد تولیدی ادامه دارد.

 

 به گزارش بازتاب بروجرد طی چند سال اخیر نه تنها شاهد رشدی در واحدهای تولیدی بروجرد نبوده ایم بلکه حال و روز واحدهای تولیدی هر روز وخیم تر می شود به طوری که کاشی جم و زاگرس خودرو تعطیل، سامان کاشی با حداقل ظرفیت و نیمه جان کار می کند و نساجی بروجرد هم یکی از بزرگترین واحد تولیدی غرب کشور با حدود 550 کارگر فعالیت می کند.

منبع خبر:سفیر افلاک      حرف لر 


» نظر