سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استاندار ادعا میکند واگذاری سربازخانه نقشی در ثبت جهانی قلعه ندا

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: استاندار لرستان ادعا می‌کند واگذاری سربازخانه هیچ تاثیری بر روند ثبت جهلانی قلعه فلک الافلاک ندارد اما اگر این موضوع بر ثبت جهانی تاثیر گذار باشد ما با آن مخالفت می‌کنیم.

استاندار ادعا می‌کند واگذاری سربازخانه نقشی در ثبت جهانی قلعه ندارد/اگر واگذاری سربازخانه منجر به لغو ثبت جهانی قلعه شود با آن مخالفت می‌کنیم

محمد بیرانوندی در ارتباط با واگذاری سربازخانه خرم‌آباد و تاثیر این موضوع بر ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک در گفتگو با سفیر افلاک ، بیان داشت:این موضوع در حوزه تخصصی بنده نیست اما این دغدغه ایی را که مردم لرستان دارند،به آقای استاندار بعنوان شخص اول استان لرستان انعکاس داده شده است و وی در این زمینه داغ تر از هر متخصصی دغدغه ثبت جهانی قلعه را دارد.

 

وی افزود:استاندار مثال هایی برای ما می آورد که یک هتل با رعایت استاندارد و بدون آسیب زدن به بنای تاریخی در کنار یک بنا در اصفهان ایجاد شده است و هیچ مشکلی در ثبت جهانی آن اثر بوجود نیامده است.

 

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی گفت:استاندار مدعی است سربازخانه موجود در کنار قلعه فلک الافلاک باید به شکلی باشد که نه تنها آسیبی بر این میراث گرانبها وارد نکند بلکه بر آن عزت نیز ببخشد.

 

بیرانوندی گفت:با این تفاسیر اگر قرار بر این باشد که واگزاری سربازخانه آسیبی بر ثبت جهانی قلعه وارد کند بی شک همه ما مخالف هستیم، اما اگر تبدیل شدن آن به هتل آسیبی بر روند ثبت جهانی قلعه نداشته باشد ما موافق این موضوع هستیم.

منبع خبر: سفیر افلاک     حرف لر


» نظر