برکناری مدیرکل هنجار شکن اولین خواسته مردم لرستان از وزیر جدید ا

با مشخص شدن وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی مردم لرستان در اولین اقدام خواستار برکناری مدیرکل هنجار شکن ارشاد لرستان از سوی صالحی امیری هستند و انتظار می‌رود نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی نیز با جدیت این موضوع را از وزیر جدید ارشاد مطالبه کنند.

برکناری مدیرکل هنجار شکن اولین خواسته مردم لرستان از وزیر جدید ارشاد/ نمایندگان مجلس برخورد با حنان را از وزیر جدید مطالبه کنند

به گزارش سفیر افلاک پس از اجرای تئاتر حاشیه ساز "لیلی نام تمام دختران ایران زمین است" و توهینهایی که در این نمایش به شهدای دفاع مقدس صورت گرفت شاهد موج وسیعی از اعتراضات و انتقادات از سوی طیف ها و اقشار مختلف جامعه به سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابت صدور مجوز برای اجرای این تئاتر بودیم.

 

در حالی که انتظار می‌رفت مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بابت بوجود آمدن این مسائل و اجرای تئاتر موهن به شهدا از خانواده شهدا و آحاد مردم لرستان معذرت خواهی کند، اما حمید رضا حنان با حمایت از این تئاتر نشان داد که توهین به شهدا از سوی فرهنگ و ارشاد اسلامی خیلی اتفاقی نبوده و مدیران ارشاد کاملا در جریان جزئیات این نمایش مبتذل بوده‌اند.

 

بر این اساس با قطعی شدن حمایت مدیرکل ارشاد اسلامی لرستان از تئاتر موهن به شهدا و دفاع مقدس اقشار مختلف در استان لرستان خواهان برخورد جدی با مدیر کل هنجار شکن ارشاد شدند، تا جایی که خانواده معظم شهدا، مردم عادی و بسیاری از مسئولان و همچنین نمایندگان مردم لرستان در مجلس شورای اسلامی ضمن محکومیت اقدامات اداره کل ارشاد خواستار برکناری حنان شدند.

 

با افزایش اعتراضات به به نمایش مذکور نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز دست به کار شده و 8 تن از آنها در نامه ایی به وزیر ارشاد سابق(علی جنتی) خواستار پاسخگویی در مورد عملکرد ارشاد لرستان شده و برکناری حمیدرضا حنان را از مدیرکلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان خواستار شدند.

 

اما با استعفای ناگهانی علی جنتی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اوضاع تا حدودی به نفع حنان نیز شد چرا حداقل که تا مشخص شدن وزیر ارشاد جدید موضوع نامه نمایندگان لرستان در مجلس بلاتکلیف باقی ماند.

 

حنان که برای حفظ جایگاه خود به تکاپو افتاده و از هر ابزاری استفاده کرد، در اقدامی هماهنگ و برنامه ریزی شده  توسط اطرافیان خود یک گروه تلگرامی تشکیل داد تا شاید با این شکل تا حدودی از میزان فشارهای وارده بر خود را کاهش دهد اما این ترفند نیز ناکارآمد بود و پس از چند روز گروه تلگرامی حمایت از حنان منحل شد.

 

بر این اساس تنها امید حنان به این بود که حداقل تا انتخاب وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی شاید از میزان اعتراضات موجود به عملکرد ضعیف وی از یاد برده شده و مردم و مسئولان توهین به شهدا را فراموش کنند اما در حقیقت گذر زمان هیچ تاثیری بر خواسته مردم مبنی بر برکناری مدیرکل هنجار شکن نداشته و همگان کماکان در انتظار برخورد جدی با حنان هستند.

 

در  شرایط کنونی که وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز مشخص شده و سید رضا صالحی امیری با رای نمایندگان مجلس سکان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بر عهده گرفته است، حال نوبت آن رسیده که نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی چراغ اول را با سوال از وزی ارشاد روشن کرده و برکناری و برخورد جدی با حنان را از صالحی امیری مطالبه کنند.

 

بی شک برکناری و برخورد با مدیرکل هنجار شکن ارشاد لرستان در این شرایط ، اولین خواسته مردم لرستان از وزیر ارشاد است که انتظار می‌رود صالحی امیری بدون نگاه سیاسی به این موضوع نگاه کرده و با برخورد با این مدیرکل هنجار شکن نشان دهدکه د ر حقیقت شهدا متعلق به همه مردم یران هستند و هیچ مسئولی با هر نوع نگاه و وابستگی حزبی حق توهین به این عزیزان را ندارد.

 

از طرفی نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی نیز باید در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی کرده و این خواسته مهم مردم و خانواده شهدای لرستان را از وزیر ارشاد مطالبه کنند تا شاید برکناری حنان مرهمی باشد بر دردهایی که پس از اجرای تئاتر موهن به شهدا در دل مردم لرستان جای گرفت.

 

انتهای پیام/

 منبع خبر: سفیر افلاک     حرف لر


» نظر