سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا سوزاندن لاشه مرغ ها در طبیعت عذری بدتر از گناه نیست؟

رئیس اداره محیط زیست دورود گفت: در صورت رها کردن تلفات طیور و آتش زدن آنها در محیط توسط مرغداران برابر قانون با متخلفین برخورد می شود.

آیا سوزاندن لاشه مرغ ها در طبیعت عذری بدتر از گناه نیست؟

به گزارش سفیر افلاک؛ از آنجایی که خروج و حمل تلفات مرغداری ها بدلیل مشکوک بودن و یا به دلیل ابتلا به بیماری از کشتارگاه ممنوع و بایستی با شیوه مناسب و با رعایت اصول بهداشتی در محل کشتارگاه دفن یا سوزانده شوند مروری خواهیم داشت به پیگیری گزارشی با عنوان بوی تعفنِ لاشه های مرغ طبیعت دورود را خفه کرد+تصاویر

بعد از انتشار این گزارش کلیه دستگاه های مربوط جهت صحت ماجرا کارشناس های خود را به محل رها شدن لاشه های مرغ اعزام کرده و بعد از تهیه گزارشی مکتوب از وضعیت موجود صحت تخلف صورت گرفته را تایید کردند.

 

متاسفانه بعد از اینکه مرغداری متخلف از سوی دستگاه های ذیر ربط شناسایی شد، مرغ های مرده رها شده در طبیعت به جای جمع آوری توسط فردی ناشناس آتش زده شده تا اثری از آنها باقی نماند.

 

لاشه ها به دستور چه کسی سوزانده شد؟

کرنوکر رئیس دامپزشکی دورود در پاسخ به این سوال که به دستور چه کسی مرغ های رها شده سوزانده شده است اذعان داشت: با دستور محیط زیست قرار بوده لاشه مرغ ها جمع آوری و سوزانده شوند و بلافاصله مکان آنها ضدعفونی شود.

بعد از اینکه منطقی نبودن این دستور از سوی محیط زیست که خود متولی حفاظت از محیط است را خدمت آقای کرنوکر عرض کردیم،ایشان حرف خود را پس گرفته و ابراز بی اطلاعی کردند که کدام نهاد دستور سوزاندن لاشه ها را داده است!

امیر حسین ذلقی رئیس محیط زیست دورود ضمن تکذیب دستور سوزاندن مرغ های مرده از سوی محیط زیست افزود: قرار بر این بود که از منطقه جمع آوری و به مکان مناسبی برای امحا برده شوند و اگر اقدام به سوزاندن آنها کرده باشند قطعا برابر قانون با آنها برخورد می شود چرا که این کار عذری بدتر از گناه است.

وی با تاکید بر اینکه چنین دستوری به هیچ عنوان از سوی محیط زیست نبوده است افزود: این کار خلاف قانون است چرا که سوزاندن و امحا لاشه ها مقررات خاصی دارد.اگر قرار بر این باشد که لاشه ها سوزانده شوند باید بر اساس اصول بهداشتی با قرار گیری در کوره لاشه سوز و یا بر اساس آیین نامه دفن اصولی شوند، نه اینکه در طبیعت این اتفاق بیوفتد.

 لاشه مرغ

 

لاشه مرغ

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

 منبع خبر: سفیر افلاک      حرف لر


» نظر