سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انتقاد استاندار از عدم پرداخت تسهیلات به حوزه گردشگری و اظهارات

جلسه ستاد تسهیل لرستان در حالی برگزار شد که در آن شاهد اظهارات متناقض و مخالف هم مسولان میراث فرهنگی و بانک های استان در مورد پرداخت تسهیلات رونق تولید به حوزه گردشگری بودیم.

 

انتقاد استاندار از عدم پرداخت تسهیلات به حوزه گردشگری و اظهارات متناقض مسولان!

به گزارش سفیر افلاک جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان لرستان ظهر امروز در حالی بر گزار شد که استاندار لرستان از عدم پرداخت تسهیلات رونق به حوزه گردشگری استان انتقاد کرد.

هوشنگ بازوند در این راستا بیان داشت:میراث فرهنگی استان به ما نامه زده است که بانک های استان تسهیلات رونق را به حوزه گردشدری پرداخت نمی کنند و دلیل آن را نیز اینگونه عنوان کرده است که چون طرح های گردشگری در سامانه بهین یاب ثبت نام نشده اند بانک ها تسهیلات را به طرح های ارائه شده نمی دهند.

استاندار لرستان در حالی این موضوع را مطرح کرد وخواستار پاسخگویی بانک ها در این زمینه شده که سرپرست بانک ملت این ادای میراث فرهنگی را رد کرد و گفت: این موضوع صحت ندارد چرا که ما به طرح هایی که خارج از سامانه بوده است نیز تسهیلات داده‌ایم.

محمدی افزود: بعنوان نمونه  ما در بانک ملت در روز پنجشنبه هفته قبل در این راستا به دو طرح ارائه شده تسهیلات پرداخت کرده‌ایم و در حال حاضر نیز چند طرح دیگر را در در دست برسی داریم که پس از اتمام مراحل تسهیلات آنها نیز پرداخت شد.

این صحبت ها که حاکی از نادرست بودن ادعای میراث فرهنگی و نامه ارسالی آن به استانداری بود موجب انتقاد تند استاندار لرستان از میراث فرهنگی شد و در ادامه از مسولان میراث فرهنگی لرستان  خواست  که در این زمینه پاسخگو باشند.

دیانوش چراغی معاون گردشگری میراث فرهنگی لرستان که به جای سلیمانی مدیر کل این اداره در جلسه حاضر شده بود در پاسخ به استاندار عنوان داشت:تا کنون چند تن از افرادی را که از سوی میراث فرهنگی برای دریافت تسهیلت به بانک ها معرفی کردیم به ما اعلام کرده‌اند که بانک ها همکاری لازم را نداشته و تسهیلات به آنها پرداخت نکرده‌اند و لذا ما نیز بر اساس اعلام این عزیزان این نامه را نوشته ایم.

وی ادامه داد: بانک های استان همکاری لازم را برای پرداخت تسهیلات به حوزه گردشگری ندارند و شرط  پرداخت تسهیلات را ثبت شدن طرح های ارائه شده در سامانه بهین یاب عنوان می کنند که البته بانک ملت بدون در نظر گرفتن این شرایط تسهیلاتی را پرداخت کرده است.

اما این صحبت ها با واکنش سرپرست شعب بانک تجارت در اسان لرستان همراه بود بگونه‌ایی که نماینده بانک تجارت اظهار داشت: این صحبت ها نادرست است چرا که بانک تجارت نیز تا کنون به چند طرح گردشگری که در سامانه نیز ثبت نشده‌اند تسهیلات پرداخت کرده و همکاری لازم را در این زمینه داشته است.

معاون میراث فرهنگی نیز در پاسخ به این صحبت ها بیان داشت: متاسفانه بانک ها همکاری خوبی با حوزه گردشگری ندارند و لذا ما مجبوریم امروز در این زمینه شفاف صحبت کنیم.

 وی با ذکر چند مورد از طرح های معرفی شده به بانک های استان ادامه داد:در چند مورد ما افرادی را که طرح های گردشگری داشته اند به بانک ها معرفی کرده ایم اما بانک ها هر بار بهانه ایی آورده و تسهیلات لازم را پرداخت نکرده اند .

 چراغی ابراز داشت: ما در نامه ایی که به استانداری زده ایم آورده ایم که بانک ملت در پرداخت تسهیلات همکاری لازم را داشته است و در حقیقت منظور ما سایر بانک های استان بوده که برای پرداخت تسهیلات سنگ اندازی می کنند.

 

پس از مطرح شدن این مسائل استاندار مسئولان میراث فرهنگی را به شدت مورد انتقاد قرار داد و خطاب به معاون میراث فرهنگی  گفت: چرا الکی نامه می زنید و دروغ میگویید؟شما نامه زده ایید که بانک ها تسهیلات نمی دهند در حالی که الان بانک ها صحبت های شما را کاملا رد می کنند و می گویند تهسیلات پرداخت کرده اند.

بازوند در ادامه با در تماس تلفنی با مدیرکل میراث فرهنگی تماس تلفنی گرفت و از سلیمانی خواست این موضوع را سریعا بررسی کند، که چرا یک کارمند میراث فرهنگی با بی توجهی و بدون بررسی های لازم به استانداری نامه می زند و عملکرد بانک ها را زیر سوال می برد؟

در پایان این جلسه تصویب شد که از این پس تمام بانک های استان تسهیلات حوزه گردشگری را بدون در نظر گرفتن اینکه در سامانه بهین یاب ثبت شده اند یا خیر پرداخت نمایند.

 

 آنچه که در این جلسه بیش از هر چیزی به چشم آمد، نبود هماهنگی و ارتباط بین دستگاه هی استان بود، لذا انتظار می رود با توجه به اینکه لرستان بعنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب شده است مسولان این فرصت را مغتنم شمرده و بجای اینکه یکدیگر را متهم به کم کاری کنند تلاش خود را بکار گرفته و با هماهنگی لازم امور را پیش ببرند تا لرستان از این فرصت تاریخی بدست آمده برای رفع عقب ماندگی های موجود استفاده کند.

 

منبع خبر: سفیر افلاک     حرف لر 


» نظر