سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وقتی بیشتر خبرهای بروجرد محرمانه می شود/سکوت مسئولان پاسخی به خب

مدتهاست برخی از مسئولان بروجرد روزه سکوت گرفته و از پاسخگویی طرفه می روند، یک روز اظهار دارند با اجازه مدیر کل باید مصاحبه کنند و روز دیگر می گویند خبرها محرمانه است.

وقتی بیشتر خبرهای بروجرد محرمانه می شود/سکوت مسئولان پاسخی به خبرنگاران

به گزارش سفیر افلاک خبرنگاران همواره پل ارتباطی بین مردم و مسئولین بوده اند به طوری که اخبار روزانه در شهر توسط رسانه های مختلف به سمع و نظر مردم می رسد و از طرفی هم مشکلات مردم در جای جای شهر به گوش مسئولان رسیده می شود.

 

 عدم تمایل برخی از مسئولان در پاسخ به سوالات خبرنگاران سبب شده تا هر روز بهانه ای را برای این کار داشته باشند.

 

 مدتها پیش بیشتر مسئولان بروجرد در هنگام مصاحبه می گفتند که مدیر کل ما را ممنوع المصاحبه کرده و به هیچ عنوان اجازه صحبت کردن با رسانه ها را نداریم و به این بهانه خیلی راحت و بدون درد سر خود را از سوالات خلاص می کردند.

 

 مدتها بعد این موضوع در جلسه شورای اداری بروجرد مطرح شد و فرماندار دستور داد که همه مدیران باید پاسخگو باشند اما طولی نکشید که این موضوع از نظر برخی مسئولان پاک شد و روزه سکوت این مسئولان همچنان در بروجرد ادامه دارد.

 

 البته این عدم پاسخ گویی تنها مربوط به یک یا دو اداره نیست بلکه تعداد زیادی از مسئولان همه اخبار اداره مربوطه را محرمانه عنوان می کنند و می گویند به هیچ عنوان آمار و خبری نمی توانیم بدهیم.

 

 کم نیستند مسائل و مشکلاتی که مانند روز در شهر دیده می شوند اما متاسفانه برخی از مسئولین برای فرار از ارائه این آمار آنها را محرمانه عنوان کرده و به نظر می رسد که مردم نامحرم هستند.

 

 وقتی برخی از رسانه ها بر روی موضوعات شهر کار می کنند و گزارش هایی تهیه می شود، متاسفانه مسئولان مربوطه از عنوان بزرگ نمایی استفاده می کنند و این می شود تا بار دیگر چنین رسانه هایی به جلسات دعوت نشوند و در حضور این رسانه ها کمتر صحبت شود.

 

 در بسیاری از موارد مسئولین در پاسخ به سوالات خبرنگاران ممکن است چند جمله ای را دست و پا شکسته صحبت کنند که بسیار هم تاکید می کنند نام ما در خبر نباشد که مشکلی ایجاد کند.

 

 به طور مثال روز به روز وضعیت صنایع ما بد و بدتر می شود اما برخی از مسئولین احیا، اشتغال، بیکاری و ... را محرمانه می دانند و یا در مورد آسیب های اجتماعی و استفاده مواد مخدر توسط دانش اموزان باز هم سن آن محرمانه می شود و یا زمین خواری ، آتش سوزی مراتع و اماری از وام ازدواج و جوانانی که در صف انتظار این وام هستند که گویا اصلا کسی در بروجرد از وام ازدواج خبری ندارد.  

 

 در برخی از موارد هم مسئولین اقدام به پاسکاری کرده و ارائه اخبار را به حوزه دیگری واگذار می کنند.

 

به گزارش بازتاب بروجرد اما می توان با بیان مسائل و مشکلات و با پیگیری آنها در جهت رفع مشکلات اقدام کرد تا این که روز به روز مشکلات روزی هم انباشته شود.

 

انتهای پیام/

 منبع خبر: سفیر افلاک       حرف لر 


» نظر