سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بیکاری مهمترین عامل در افزایش اعتیاد به مواد مخدر در چگنی

بیکاری یکی از مهمترین عواملی است که باعث می شود جوانان در شهرستان چگنی رو به مصرف مواد مخدر بیاوردند.

بیکاری مهمترین عامل در افزایش اعتیاد به مواد مخدر در چگنی

به گزارش سفیر افلاک اعتیاد به مواد مخدر علاوه بر فرد مصرف کننده خانواده های آنها را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و گسترش اعتیاد به مواد مخدر به یک معضل اجتماعی تبدیل می شود.

 

نا آگاهی در مورد اثرات زیانبار استفاده از مواد مخدر و عوامل دیگر باعث گرایش جوانان به این بلای خانمان سوز می شود.

 

هنگامی یک جوان به ضرباتی که اعتیاد به سلامت و آینده اش وارد می کند پی می برد که موجب از دست دادن بسیاری از فرصتها در زندگیش شده است.

 

در کنار این افراد خانواده های آنها نیز درگیر اعتیاد آنها شده و تاثیرات منفی بسیاری را در زندگی خانواده ها بروز می دهد.

 

می توان با داشتن اطلاعات کافی در مورد اعتیاد به مواد مخدر و اثرات مخرب آنها بر زندگی افراد از اعتیاد به این مواد جلوگیری کرد.

 

لیلا تیموری مسئول پایگاه سلامت اجتماعی طلیعه داران مهر شهرستان چگنی در گفتگو با خبر چگنی؛ به وضع اعتیاد به مواد مخدر جوانان در این شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: طبق کلاس های پیشگیری از اعتیاد که در سه بخش مرکزی، ویسیان و شاهیوند شهرستان چگنی برگزار شده آسیب پذیری افراد در بخش شاهیوند این شهرستان در برابر اعتیاد به مواد مخدر نسبتا بالاتر است.

 

وی افزود: بیکاری از مهمترین علل گرایش جوانان در این شهرستان به استفاده از مواد مخدر است، همچنین دوستان و الگو پذیری از والدینی که خود اعتیاد به مواد مخدر دارد نیز در گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر تاثیر گذار است.

 

تیموری آگاهسازی اولیه از طریق برگزاری کارگاه های پیشگیری از اعتیاد برای جوانان و خانواده ها را در پیشگیری از اعتیاد جوانان موثر دانست و گفت: آشنا کردن جوانان و خانواده هایشان با مضرات استفاده از مواد مخدر توسط سازمان های مردم نهاد، نیروی انتظامی و شبکه بهداشت می تواند در پیشگیری از اعتیاد جوانان به مواد مخدر موثر باشد.

 

وی ادامه داد: اعتیاد به عنوان عاملی خانمان سوز باعث افزایش جدایی خانواده ها، افزایش کودکان طلاق و آسیب های اجتماعی وسیعی در جامعه می شود.

 

تیموری تاکید کرد: با برگزاری کلاس های پیشگیری از اعتیاد و بالا بردن سطح اطلاعات جوانان و خانواده ها نسبت به مضرات مصرف مواد مخدر و آشنایی با مشکلات روانی استفاده از این مواد از طریق پرسش و پاسخ، می توان دوری از مواد مخدر را در خانواده ها فرهنگ سازی کرد.

 

به گزارش خبر چگنی؛ یکی از عوامل مهم در گرایش جوانان به اعتیاد، بیکاری است و این خود به عاملی در شهرستان چگنی برای اعتیاد جوانان به مواد مخدر تبدیل شده است.

 

با حل مشکل بیکاری جوانان در شهرستان چگنی با ورود بخش صنعت به این شهرستان و اشتغالزایی جوانان در کارخانجات می توان در حل معضل اعتیاد گامی مثبت برداشت.

 

می طلبد مسئولین شهرستانی و استانی در جهت رفع مشکل بیکاری در چگنی گامهایی بردارند تا با این کار جوانان را از خطر اعتیاد به مواد مخدر که تهدیدشان می کند دور سازند.

 

در کنار اشتغالزایی جوانان، کارگاه های آموزش پیشگیری از اعتیاد نیز به خانواده ها اطلاعات لازم را در مورد زیان هایی که اعتیاد به مواد مخدر به فرد، خانواده و اجتماع می زند داده و خانواده ها راه مبارزه با آنرا فرا می گیرند.

 

انتهای پیام/

منبع خبر:   سفیر افلاک        حرف لر


» نظر