سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بانوی لرستانی اقتصاد مقاومتی را با هنر دستش عملی کرد

بانوی بسیجی لرستانی توانسته  است با هنر دستش در زمینه گلیم بافی گامی ارزنده در راستای عملی کردن اقتصاد مقاومتی بردارد.

بانوی لرستانی اقتصاد مقاومتی را با هنر دستش عملی کرد

به گزارش سفیر افلاک؛فروزان محمدی بانو بسیجی و کار آفرین برتر لرستانی درحاشیه همایش اقتدار طلایه داران اقتصاد مقاومتی و تولید کنندگان برتر اقتصادی و صنایع تبدیلی اظهار داشت: من سرپرست خانواده هستم و سه تا دختر دارم که خرج و مخارج آنها را خودم ادراه می کنم .

محمدی بیان داشت: من  کارم را سه سال پیش  در زمینه صنایع دستی که شامل گلیم بافی، کیف و سبد بافی است با یاری خدا شروع کردم  و الحمد الله توانستم در این زمینه موفق باشم.

بانوی لرستانی اقتصاد مقاومتی را با هنر دستش عملی کرد

وی گفت: در حال حاضر  امرار معاش  زندگیم را با وجود سه تا دختر از طریق همین صنایع دستی سپری می کنم.

محمدی اظهار داشت: من به بسیج سازندگی سپاه رومشگان مراجعه کردم جهت درخواست وام که بتوانم کارم را گسترش بدهم به حمدالله بسیج سازندگی با درخواستم موافقت کرد و به من 7 میلیون تومان وام خود اشتغالی داد که من توانستم با این وام  یک کارگاه صنایع دستی که شامل گلیم بافی، سبد بافی و همچنین کیف بافی  است راه بندازم.

وی بیان داشت: من 4 تا کارگرخانم دارم  که این بانوان در ماه 45 تا گلیم می بافند و تحویل من می دهند ناگفته نماند این بانوان کارگر در عرصه های کیف بافی و سبد بافی هم فعالیت دارند و اینها هم از این شغل امرار معاش زندگی خود را  می گذرانند.

 این کارآفرین گفت: ما در زمنیه  کیف و سبد بافی یه سری مشکلاتی داریم از جمله تهیه وسایل آنها است و چون  در این زمینه وسایل کم است نسبت به گلیم بافی  کمتر به تولید آنها می پردازیم.

بانوی لرستانی اقتصاد مقاومتی را با هنر دستش عملی کرد

محمدی عنوان داشت: هدف من از راه اندازی کارگاه صنایع دستی این بود که گلیم بافی که یک هنر سنتی است در شهرمان توسعه بدهم و هم اینکه امر معاشم را با این گلیم بافی به دست بیاورم.

وی گفت: با توجه به اینکه سرپرست خانواده هستم  و تمام بار زندگی بر روی دوشم هست لذا یکی از دخترام که به تازگی ازدواج کرده  تهیه  جهیزیه اش  به عهده خودم بود و خدا را شکر با فروش گلیم جهیزیه را تهیه کردم.

محمدی به مسئولین گفت: ما کار آفرینان  از مسئولین انتظار داریم که ما را حمایت مالی و معنوی کنند و از آنها می خواهیم که وام های 10 تا 20 میلیون تومان به ما پرداخت کنند  تا  بتوانیم کارگاه هایمان را گسترش دهیم و مطمئنا اگه مسئولین ما را یاری کنند ما می توانیم  بانوان بیشتری را در این زمینه به کاربگیرم وشاهد بیکاری کمترخواهیم بود.

وی در پایان از بسیج سازندگی کل کشور و همچنین بسیج سازندگی استان و شهرستان رومشگان که تشکر کرد و افزود: بسیج سازندگی به حمدالله تا کنون توانسته است وام های خود اشتغالی خوبی پرداخت کند وتا کنون  تسهیلات  خوبی به  کار آفرینان بسیجی   ارائه داده است.

 گفت و گو: کبری دریکوند

 

انتهای پیام/

 

منبع : سفیر افلاک       حرف لر 


» نظر