سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آخر خوش شاهنامه در \تبرئه گشتاسب\/ سیاست \اسفندیار\ به چشم \فرهن

مراسم رونمایی از کتاب «من گشتاسب را تبرئه می کنم» با سخنرانی علی اصغر اسفندیارپور، نماینده ی اسبق شهرستان کوهدشت و با حضور جمعی از فرهیختگان کوهدشت برگزار شد.

 

آخر خوش شاهنامه در "تبرئه گشتاسب"/ سیاست "اسفندیار" به چشم "فرهنگ" روشن می شود

به گزارش سفیر افلاک، نماینده ی اسبق شهرستان کوهدشت در مراسم رونمایی از کتاب «من گشتاسب را تبرئه می کنم» که پیش از ظهر امروز در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کوهدشت برگزار شد؛ با بیان اینکه چنان چه میانه ی هر ادیب و هر صاحب اثری، با سیاست کمرنگ باشد؛ در او یک خامی نهفته است؛ گفت: مگر می شود یک انسان نخبه و فرهیخته نسبت به سرنوشت خود و جامعه بی تفاوت باشد؟

رونمایی از کتاب من گشتاسب را تبرئه می کنم

علی اصغر اسفندیارپور با بیان اینکه رشد فرهنگ و ادبیات یک جامعه در پیشرفت یک جامعه، تأثیرگذار است؛ افزود: اگر عملکرد سیاسی مرا در منطقه پسندیده نباشد؛ باکی نیست؛ اما نباید نسبت به امور اجتماعی بی تفاوت باشیم.

رونمایی از کتاب من گشتاسب را تبرئه می کنم

وی با تأکید بر اینکه اگر کم لطفی های مکرر در عرصه ی سیاست و هم چنین انتخابات در شهرستان کوهدشت به وجود نمی آمد؛ تصریح کرد: شاید سرنوشت این شهرستان از نظر اقتصادی، فرهنگی و نمایندگان مجلس به گونه ای دیگر رقم می خورد.

رونمایی از کتاب من گشتاسب را تبرئه می کنم

نماینده مردم شهرستان کوهدشت در دوره دوم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر جان در وادی سیاست، نمی گذاشتم؛ امروز به مقام معلم نسبتاً موفقی رسیده بودم؛ اظهار کرد: پس از فضای بسته ی دوران پیش از انقلاب، جمهوری اسلامی ایران با انقلابی بزرگ، تحولات تند و قرائت های مختلف مواجه شد و چون حکومت به نام اسلام و دین به پیروزی رسیده بود؛ به صورت خود به خود چهره ی دین و افراد متدین آشکارتر شد.

رونمایی از کتاب من گشتاسب را تبرئه می کنم

این معلم پیشکسوت با بیان این پرسش که آیا باید بر همان سبک و سیاق چهار دهه گذشته رفتار داشت و ضمن اشاره به اینکه اعتقاد به اسلام، شرح صدرم به گونه ای است که انسان ها و تفکرات مختلف را هضم کرده و از آن ها استقبال می کنم؛ بیان داشت: در اسلام و قرآن، مقام انسان فراتر از هر تمام حدودها و مرزها است.

رونمایی از کتاب من گشتاسب را تبرئه می کنم

 نماینده ی اسبق شهرستان کوهدشت، ضمن گریزی به جایگاه ادبیات کلاسیک ایران، نویسنده ی «من گشتاسب را تبرئه می کنم» را شجاع، جسور و ساختارشکن دانست؛ خاطرنشان کرد: ابراهیم بهزاد، در سرزمینی بدون بسترهای علمی آکادمیک، ظهور کرده و پنچه در پنجه ی غول های صاحب نظر ایران انداخته است.

رونمایی از کتاب من گشتاسب را تبرئه می کنم 

علی اصغر اسفندیارپور با بیان اینکه این نویسنده به صورت محققانه با شاهنامه رفتار کرده؛ گفت: هنوز هرمنوتیک جدید در ایران شناخته شده نیست و غریب است.

این معلم پیشکسوت با مثال اینکه عربستان سعودی، بدون تخریب محله های قدیمی و بازسازی آن، مگر می تواند پذیرای زائران باشد به مبحث هرمنوتیک گریز زد و اظهار کرد: هرمنوتیک جدید را هم باید به متون وارد کرد.

رونمایی از کتاب من گشتاسب را تبرئه می کنم

 وی با اشاره به اینکه در متون، دین و معرفت بابد تجدیدنظر کنیم؛ ادامه داد: شاهنامه ی فردوسی جهانی است و حیات آن منوط به نگاهی نو به آن می باشد.

نماینده مردم شهرستان کوهدشت در دوره دوم مجلس شورای اسلامی با تأکید بر تبرئه ی گشتاسب از فرزندکشی می تواند آغازی برای تغییر سرمشق های گذشته باشد؛ تصریح کرد: پیشنیه ی بشر از تلاش برای جاودانگی و یافتن کیمیای هستی سرشار است.

رونمایی از کتاب من گشتاسب را تبرئه می کنم 

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان اسناد و کتابخانه ملی در ادامه ی این مراسم با بیان اینکه برخی شگفت زده شدند که چرا باید برای رونمایی از یک کتاب، یک شخصیت سیاسی حضور پیدا کند؛ گفت: برخی شخصیت های ما فراتر از یک شخصیت سیاسی هستند.

رونمایی از کتاب من گشتاسب را تبرئه می کنم 

حجت الاسلام هادی قبادی با بیان اینکه در سیاست ما، عین دیانت ما هست؛ چندان موفق نبوده ایم؛ خاطرنشان کرد: باید این حقیقت تلخ را پذیرفت، اما این به معنای آن نیست که برخی از شخصیت های سیاسی ما، شخصیت های فرهنگی نیستند.

وی، حضرت امام خمینی(ره) را یک فقیه، فیلسوف، عارف و یک چهره ی به تمام معنا دانست و بیان داشت: ابعاد وجودی حضرت امام هنوز ان طور که باید شناخته شده نیست.

رونمایی از کتاب من گشتاسب را تبرئه می کنم 

در بخشی از این مراسم، میرسلیم خدایگان از شاعران شهرستان کوهدشت به قرائت یادداشتی پیرامون کتاب"من گشتاسب را تبرئه می کنم" پرداخت و نیز مهران غضنفری و داوود رضایی از هنرمندان موسیقی شهرستان کوهدشت به شاهنامه خوانی پرداختند و هم چنین اجرای مراسم رونمایی را حجت علی پور از دیگر شاعران این شهرستان برعهده داشت.

منبع:  

 

انتهای پیام/

 منبع: سفیر افلاک       حرف لر


» نظر