سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بیمارستان شهرستان سلسله نمازخانه ندارد

بیمارستان الشتر نمازخانه ندارد. در اینجا، آن قسمت از پیام رهبر معظم انقلاب را به متولیان متذکر می‌شویم که: «سلامت معنوی هر فرد وابسته به نماز است و صراط مستقیم و حیات طیبه‌ی هر جامعه نیز تنها با اقامه‌ی نماز در آن تحقق می‌یابد.» آیا می‌شود سلامت جسمی را اهمیت داد و از سلامت معنوی غافل بود؟

بیمارستان شهرستان سلسله نمازخانه ندارد

 مناسب دیدیم تا این قسمت از پیام رهبر معظم انقلاب به بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز که امروز منتشر شد را مقدمه تلنگری در باب «نبود جا یا مکان برای اقامه نماز در بیمارستان الشتر» قرار دهیم. رهبر معظم انقلاب در پیامشان آورده‌اند: «...این‌همه تأکید بر اقامه‌ی نماز در کتاب و سنت، هدفی جز این ندارد که این باب رحمت بر روی فرد و جامعه مسلمان گشوده بماند و فرصت بهره‌مندی از آن دست دهد؛ ...با این حال باید اعتراف کنیم که حق این فریضه‌ی الهی که درمان دردهای عمده‌ی فردی و اجتماعی ما است ادا نشده است.»

چند مدتی است که کار تعمیر یا بازسازی برخی قسمت‌های بیمارستان شهرستان سلسله آغاز شده و طبیعی است که در چنین شرایطی مشکلات کمبود مکان برای برخی قسمت‌های مختلف بیمارستان وجود داشته باشد. ریاست بیمارستان الشتر طی اطلاعیه‌ای که در محوطه این بیمارستان نصب شده، از مردم بابت وجود پاره‌ای مشکلات و معضلات در حین اجرای پروژه‌های جدید، عذرخواهی کرده است که جای تقدیر و تشکر دارد. اما نکته‌ای که نمی‌توان به سادگی از آن چشم‌پوشی کرد این است که چرا در این برهه از زمان، مکانی برای اقامه فریضه نماز در نظر گرفته نشده است؟

یکی از شهروندان الشتری در این خصوص می‌گوید: به خاطر کسالتی که برای همسرم پیش آمد به بیمارستان الشتر مراجعه کردم؛ صدای اذان مغرب به گوش می‌رسید. از یکی از مسئولین یا کارکنان بیمارستان پرسیدم نمازخانه کجاست؟ جواب داد: اینجا در حال ساخت و ساز است و نمازخانه ندارد!

آیا در بیمارستان الشتر 10 متر مربع زمین وجود ندارد که با حداقل امکانات، ولو با شرایط خاص جهت اقامه فریضه نماز که این‌همه بر اقامه آن تأکید شده، در نظر گرفته شود؟ اگر یک نفر مجبور باشد که چند روز را در بیمارستان بماند، چگونه باید نمازهای یومیه را بجا آورد؟ البته شاید به نظر آن کسانی که از این امر مهم غفلت کرده‌اند، چه اشکال دارد که نماز این سه روز، بعداً قضا خوانده شود!

در اینجا، آن قسمت از پیام رهبر معظم انقلاب را به متولیان متذکر می‌شویم که: «سلامت معنوی هر فرد وابسته به نماز است و صراط مستقیم و حیات طیبه‌ی هر جامعه نیز تنها با اقامه‌ی نماز در آن تحقق می‌یابد.» آیا می‌شود سلامت جسمی را اهمیت داد و از سلامت معنوی غافل بود؟

به هر حال امیدواریم این تلنگر موجب بیداری و آگاهی مسئولان شود تا در هر شرایطی، فریضه نماز را مهم‌تر از هر چیزی بدانند و از آن غافل نباشند.

 

انتهای پیام/

 

 منبع خبر : سفیر افلاک        حرف لر 


» نظر