سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وزارت نیرو نمی‎گذارد از منابع آبی موجود برای توسعه لرستان استفاد

استاندار لرستان گفت:لرستان دارای ظرفیت آبی بزرگی است اما متاسفانه با گرفتاری‌های سختگیرانه وزارت نیرو نمی توانیم از ظرفیت آبمان برای توسعه استان استفاده کنیم.

 

 وزارت نیرو نمی‎‌گذارد از منابع آبی موجود برای توسعه لرستان استفاده کنیم

به گزارش سفیر افلاک هوشنگ بازوند عصر امروز در جلسه شورای اداری استان لرستان که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد به بررسی بوذدجه سال 96 در مجلس شورای اسلامی اشاره نمود وعنوان کرد: در حال حاضر که بودجه سال 96 تقدیم مجلس شده و به کمیسیون های مربوطه ارسال شده است نمایندگان می‌توانند در جذب اعتبار برای استان کمک کنند و مدیران نیز باید تمام تلاش خود را انجام دهند تا بودجه مناسبی را جذب استان کنند.

 

وی کاهش بیکاری را از مطالبات دیرینه مردم لرستان برشمرد و افزود: استان لرستان 10 تا 15 سال رتبه اول بیکاری کشور را داشته است و ما و در رابطه با بیکاری با آوار بسیار زیادی مواجه بودیم که این آوار برداری هزینه و سرمایه‌گذاری خیلی سنگینی می خواهد و این سرمایه گذاری توسط دولت امکان پذیر نیست و باید بتوان از ظرفیت بخس خصوصی استفاده کرد.

 

استاندار لرستان حضور بخش خصوصی را در گرو وجود مشوق‌های مناسب دانست و عنوان کرد: ما در لرستان با استان های صنعتی در صورتی که تسهیلات با نرخ 18 درصد پرداخت شود نمی توانیم رقابت کنیم .

 

وی خاطرنشان کرد:رقابت ما در لرستان برای جذب سرمایه‌گذار با استانی که نرخ بیکاری تک رقمی بوده و زیرساخت ها کاملا فراهم است مصلما به ضرر ما خواهد بود چرا که در شراط یکسان بخش خصوصی به لرستان نمی‌آید و لذا باید مشوق‌های ویژه‌ایی در نظر گرفته شود.

 

بازوند از سرمایه‌گذاری بانک‌های خصوصی لرستان در سایر استانها با سپرده‌های مردم لرستان انتقاد کرد و گفت:حدود 35 تا 40 درصد سپرده‌های مردم لرستان در اختیار بانک های خصوصی است اما و کنترل این بانک‌ها در اختیارمان نیست و این معضلی است که باید حل شود.

 

وی ادامه داد:ما از عملکرد بانک های دولتی راضی هستیم کمااینکه بانک‌های دولتی به 82 درصد از تعهداتشان را عمل کرده‌اند.

 

استاندار کشاورزی را ظرفیت بزرگی برای توسعه لرستان عنوان کرد و اظهار داشت:لرستان دارای ظرفیت آبی بزرگی است اما متاسفانه ما با گرفتاری‌های سختگیرانه وزارت نیرو نمی توانیم از ظرفیت آبمان استفاده کنیم.

 

وی ابراز داشت:وزارت نیرو به خیلی از کشاورزان لرستانی  برای تامین 4 لیتر آب تخصیص نمی دهد و بسیاریاز کشاورزان ما با مشکلات آبی زیادی مواجه هستند .

 

بازوند به پایلوت شدن لرستان برای اجرای اقتصاد مقاومتی نیز اشاره نمود و بیان کرد:توقع داریم اگر استان پایلوت هستیم در ستاد تسهیل کشور مشکلات ما را خارج از نوبت رسیدگی کنند اما متاسفانه نه تنها این چنین نیست بلکه توجه خوبی به لرستان نمی‌شود.

 

وی ارائه امکانات به روستاها را در 35 سال گذشته خوب توصیف کرد و گفت: درسا است که روستاها دارای برق،آب،تلفن و دیگر امکانات شده‌اند اما اگر روستاییان شغل نداشته باشند در روستا نمی مانند.

 

این مقام مسئول عنوان کرد: بدون شک نمی توان برای یک روستایی را با تسهیلات  با بهره بانکی 18 درصدی ماندگار کرد و در حقیقت وام 18 درصد مشکلی از اشتغال روستاییان را حل نمی کند.

 

وی اقدامات انجام شده از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در 3 سال گذشته در لرستان را خوب عنوان کرد و خاطرنشان کرد:با این وجود ما از اپراتورهای مختلف توقع بیشتری داریم و می‌خواهیم در همه شهرها اینتزنت 4G وجود داشته باشد ضمن اینکه آنتن دهی در جاده های لرستان دارای مشکل اسنت ککه انمیدواریم این موضوع هم مورد رسیدگی قرار گیرد.

 

بازوند گفت:اوپراتورهای موبایل راز مشترکان لرستانی ماهانه چندین میلیاترد تومان باباتن خدکمات می‌گیرند و لذا ما انتظطار داریم اپراتورها از درآمدهایشان در لرستان و در راستای ایجاد شغل و تولید ثروت هزینه کنند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: تقاضا داریم برنامه تکاپو تا 45 روز آینده عملیاتی شود تا شاهد درآمد زایی و تولید ثروت حوزه ict برای مردم لرستان باشیم.

 

 

 

 

 منبع: سفیر افلاک      حرف لر 


» نظر