سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زخم التیام نیافته فتنه فرهنگی لرستان/ عزل مدیرکل ارشاد لرستان در

یست و هشتمین جشنواره تئاتر لرستان را باید روز بی تدبیری فرهنگی در لرستان نامگذاری کرد زیرا در پنجم مهرماه همزمان با هفته دفاع مقدس در این جشنواره تئاتر موهن وجنجالی اکران شد که دشمنان نظام را خوشحال و خانواده های معظم شهدا را نگران کرد.

زخم التیام نیافته فتنه فرهنگی لرستان/ عزل مدیرکل ارشاد لرستان در حاله ای از ابهام قرار گرفت؟!/صالحی وزیر ارشاد،فرهنگ لرستان را تعیین تکلیف کند

به گزارش سفیر افلاک ،تئاتری با موضوع مبتذل و ساختارشکنانه این داستان شهوتی سبب شد بعضی از تماشاچیان در همان ابتدای اکران، سالن اجرا را ترک کرده و بعضی دیگر نیز به این داستان سراسر ابتذال اعتراض کنند،کج سلیقگی در اجرای این نمایش و توهین به شهدا باعث شد که کشتی فرهنگ لرستان در امواج حاشیه سازی مدیرکل آسیب جدی ببیند.

 

 پس از فتنه 88 و اعتراض برخی از فریب خورده ها به عاشورای حسینی و عزاداران حسینی به بهانه تقلب در انتخابات،حالا شاهد اتفاقات تلخی همچون فتنه فرهنگی در لرستان هستیم.

 

حنان

فتنه ای که سردمدار آن حجت الاسلام محمد رضا حنان مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی لرستان ،مدیری از دولت تدبیر وامید در لرستان که به عنوان متولی با اکران تئاتر موهن ،جنجالی و ضد ارزشی "تمام دختران سرزمین من لیلی نام دارند" موافقت می کند.

 

 حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان که در توهین کردن دستی بر آتش دارد در این جشنواره تئاتر عملا نشان داد که چگونه یک مدیر دولتی با سوء استفاده از خون شهدا و مسئولیت می تواند بر علیه ارزش های نظام تاخت وتاز کند.

 

عزل این مدیرکل که کمتر از 24ساعت می بایست انجام بگیرد، حالا با گذشت سه ماه هنوز در حاله ای از ابهام قرار گرفته است؟

 

حنان ارشاد لرستان

پس از اینکه سیدرضا صالحی امیری به عنوان وزیر جدید ارشاد از مجلس رای اعتماد گرفت،علی رغم اینکه وی از از این هتاکی مدیرکل ارشاد لرستان اطلاع پیدا کرده ولی تا کنون اقدام عملی برای عزل حنان انجام نداده است.

 

توهین به آیت الله علم الهدی از دلسوزان نظام توسط مدیرکل فرهنگ وارشاد لرستان را باید قلدری به تمام معنای این مدیر هتاک دولت تدبیر وامید در استان برشمرد که پس از واکنش های متعددی که صورت گرفت با یک عذرخواهی قضیه فیصله پیدا کرد.

 

حنان ارشاد لرستان

عدم برخورد جدی با این مدیرکل که وجاحت مردمی در نزد خانواده های معظم شهدا،ایثارگر هم ندارد باعث شد که در اجرای تئاتر موهن "تمام دختران سرزمین من لیلی نام دارد" دفاع مقدس ، مقام و منزلت شهدا زیر سوال برود.

 

نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از اقشار معترض به این تئاتر بودند که به این اقدام مدیرکل واکنش نشان دادند و خواستار عزل حنان شدند.

 

این مدیرکل جو گیر لرستانی که در همایش ها با تشویق حضار ،موضع گیری های غیر منطقی می گیرد به جای عذرخواهی از اکران این تئاتر موهن، به صورت وقیحانه بر اشتباه خود اصرار می کند و در مراسم اختتامه این جشنواره  از این تئاتر موهن حمایت می کند و منتقدان را با این عنوان کسانی که تخصصی در تئاتر ندارند حق اظهارنظر ندارندبه باد انتقاد می گیرد و در اظهار نظری قابل تامل و کاملا غیر منطقی اعلام می کند"با سرهنگ بازی نمیشود برای هنر تصمیم گرفت".

حنان ارشاد لرستان

مجمع نمایندگان لرستان در 28مهرماه طی درخواستی؛ ضمن اعلام تذکر به وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی جنتی خواستار عزل سریع مدیر کل فرهنگ  و ارشاد لرستان شدند.

  

در این تذکر که در صحن علنی مجلس اعلام وصول و قرائت شد؛ صدور مجوز برای نمایش توهین آمیز به شهدا، رزمندگان و دفاع کورکورانه مدیر کل ارشاد لرستان از این نمایش توهین آمیز  به شهدا را دو دلیل برای عزل این مسئول عنوان کردند

.

در دوم آبان ماه به درخواست حجت الاسلام حنان برای توضیح در خصوص تئاتر موهن به مجمع نمایندگان لرستان برای حضور و پاسخگویی برنامه ریزی صورت می گیرد

 

شیخ هتاک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به وعده خود در این خصوص هم عمل نمی کند و نمایندگان لرستان را قال می گذارد و در جلسه حضور پیدا نمی کند.

 

حنان ارشاد لرستان

با گذشت سه ماه از این اتفاق تلخ همچنان این مدیرکل هتاک بر مسند اداری اداره کل فرهنگ وارشاد لرستان تکیه زده است.

 

به نظر می رسد که افراد یا گروه هایی با حمایت های پنهانی از مدیر کل ،علی رغم واکنش های متعدد نماینده ولی فقیه در لرستان،مجمع نمایندگان استان،خانواده های معظم شهدا،مردم و استاندار لرستان،سعی بر ماندن حجت الاسلام حنان به عنوان سکان دار اداره ارشاد لرستان دارند.

 

حنان ارشاد لرستان

 

همراهی استاندار لرستان،وزیر ارشاد با مدیرکل هتاک اداره فرهنگ و ارشاد لرستان

اقدام اخیر وی در شکایت قضایی از کارگردان تئاتر دال بر قلدری به تمام معنای متولی فرهنگی در اداره ارشاد لرستان و عوض کردن جای متهم و بی گناه را با هم دارد.

 

همزمان با هفته دفاع مقدس در پنجم مهرماه، بیست و هشتمین جشنواره تئاتر لرستان در لرستان کلید خورد و در یکی از تئاترهای این جشنواره با عنوان "تمام دختران سرزمین من لیلی نام دارند" که یکم و دوم مهرماه در سالن آمفی‌تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به روی صحنه رفت به مقام شامخ شهدا و ارزش های دفاع مقدس توهین شد،بلافاصله خانوادهای معظم شهدا،اقشار مختلف مردم و مسئولین به این اقدام ضد فرهنگی اداره ارشاد لرستان واکنش نشان دادند وخواستار عزل حجت الاسلام مدیر کل ارشاد لرستان شدند که با گذشت سه ماه از این اتفاق هنوز،اقدامی صورت نگرفته است.

 

 

انتهای پیام/

منبع : سفیر افلاک        حرف لر 


» نظر