سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساخت کمباین بهینهسازی شده توسط جوان نخبه الشتری/ مسئولین حمایت ک

یک جوان نخبه الشتری اقدام به ساخت یک دستگاه کمباین با ویژگی‌های منحصربفرد کرده و می‌گوید: تمام قطعات این کمباین طراحی بومی و کاملاً جدید است و کارایی آن در بخش کشاورزی به طور چشم‌گیری ارتقاء یافته و هزینه خرید آن نسبت به آنچه در بازار موجود می‌باشد، به کمتر از نصف کاهش یافته است.

ساخت کمباین بهینه‌سازی شده توسط جوان نخبه الشتری/ مسئولین حمایت کنند

به گزارش سفیر افلاک؛ «فرامرز چراغی» جوان نخبه الشتری است که با کمترین امکانات موجود اقدام به ساخت کمباین کرده است. نکته قابل توجه در ساخت این کمباین، طراحی و ساخت بیشتر قطعات آن توسط شخص چراغی جهت بهبود بهره‌وری و افزایش بازدهی کمباین است.

 

چراغی اظهار داشت: این کمباین با ورق بسیار مرغوب و با کارایی بسیار بالا ساخته شده است.

ساخت کمباین توسط فرامرز چراغی جوان نخبه الشتری

وی افزود: قطعات این وسیله با پیچ و مهره پیچ و مهره کاسه نمد به متصل شده‌اند که این امر موجب ارتقاء کارایی آن و استحکام بدنه خواهد شد.

 

این مخترج جوان الشتری ادامه داد: این کمباین نسبت به کمباین‌های موجود، بیش از 200 عدد قطعه کمتر در آن بکار رفته و قسمت حرکت کننده آن به گونه‌ای طراحی شده که فاقد کلاج و کاملاً اتوماتیک خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: در ساخت قسمت خرمن‌کوب این وسیله، طراحی جدید بکار رفته و با سایر کمباین‌های موجود متفاوت و بهینه‌سازی شده است.

 

ساخت کمباین توسط فرامرز چراغی جوان نخبه الشتری

چراغی اضافه کرد: سیستم غربال‌گری با ایجاد دور بیشتر طراحی و ساخته شده که این امر باعث ریزش کمتر محصولات می‌شود.

 

وی با بیان اینکه تمام قطعات این کمباین طراحی بومی و کاملاً جدید است، گفت: در کمباین‌های موجود بسیاری از قطعات از سایر کشورها وارد می‌شوند اما ما تلاش کرده‌ایم تا بیشتر قطعات را خودمان طراحی و بسازیم؛ با این رویکرد که ثابت کنیم هم همه قطعات کمباین را می‌شود در داخل با کیفیت بهتر تولید کرد و هم اینکه کارایی این وسیله ارزشمند در بخش کشاورزی به طور چشم‌گیری افزایش می‌یابد.

 

ساخت کمباین توسط فرامرز چراغی جوان نخبه الشتری

این مخترع جوان با اشاره به پیگیری‌های خود از مسئولین و متولیان امر، خاطرنشان ساخت: متأسفانه آنگونه که شایسته باشد، با این اختراع ارزشمند از سوی برخی مسئولین برخورد نشد.

 

وی با بیان اینکه تاکنون حدود 40 میلیون تومان جهت ساخت این کمباین هزینه کرده‌ام، تصریح کرد: تا کنون حدود 80 درصد ساخت کمباین ساخته و فقط 20 درصد از آن باقی مانده که نیاز به تسهیلات داریم چرا که همه هزینه‌های جاری ساخت این وسیله را خودم پرداخت کرده‌ام و برای تکمیل آن، نیاز به 30 میلیون تومان دیگر است که انتظار داریم مسئولین استانی و شهرستانی به صورت جدی‌تری ما را در ساخت و تکمیل ان یاری رسانند.

 

چراغی در پایان با اشاره به اینکه شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل انگیزه مرا در تکمیل این وسیله مورد نیاز بخش کشاورزی بیشتر کرد، گفت: اگر شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را سرلوحه کار قرار دهیم می‌بینیم که در استان لرستان و شهرستان سلسله جوانان و نوجوانان نخبه‌ای هستند که دست به ساخت وسیله‌هایی ارزشمند و مورد نیاز جامعه خواهند زد لذا از مسئولین محترم خواهشمندیم که نسبت به این امر بی‌تفاوت نباشند و جوانان این مرز و بوم را در راستای تحقق شعار سال، یاری رسانند و مطمئن هستیم روزی فرا خواهد رسید که همه نیازهای کشور در داخل تولید و به بازار عرضه شود به شرط آنکه خودباوری را در میان جوانان افزایش دهیم و انگیزه‌های آنان را تقویت نماییم.

 

 لازم به ذکر است که با ساخت این کمباین، هزینه خرید کمباین برای کشاورزان به کمتر از نصف در بازار کاهش خواهد یافت که مبلغی قابل تأمل است.

 

منبع  : سفیر افلاک      حرف لر 


» نظر