سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آزادسازی حرم امامزاده زید بن علی خرمآباد از حرف تا عمل!

بیش از شش سال است که طرح آزادسازی حریم امامزاده زید بن علی (علیه‌السلام) خرم‌آباد آماده‌شده اما به دلیل عدم اختصاص اعتبار کافی هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است.

آزادسازی حرم امامزاده زید بن علی خرم‌آباد از حرف تا عمل!

به گزارش سفیر افلاک به نقل از خبرافلاک، یکی از شاخص‌ترین نقاط گردشگری مذهبی در خرم‌آباد مقبره امامزاده زیدبن علی (علیه‌السلام) واقع در بازار روز در مرکز این شهرستان است.

 

این بقعه متبرکه که ارادتمندان زیادی از نقاط مختلف کشور را به خود جذب می‌کند از محبوبیت خاصی نیز در نزد شهروندان خرم‌آبادی برخوردار است و در بیشتر ایام سال زائران نسبتاً زیادی از شهرهای مختلف استان برای طلب حاجت و رفع گرفتاری به این بقعه متبرکه متوسل می‌شوند.

 

حرم امام زاده زیدبن علی خرم آباد

این در حالی است که حرم این امامزاده عظیم‌الشأن (علیه‌السلام) در حصار مغازه‌داران بازار روز خرم‌آباد قرارگرفته است و از فضای بزرگ و مناسبی برخوردار نیست. فضای محدود محوطه داخلی و بیرونی این امامزاده عظیم‌الشأن یکی از معضلاتی است که دغدغه اصلی شهروندان خرم‌آبادی است و آزاد شدن حریم اطراف آن به یکی از آرزوهای دست‌نیافتنی مردم خرم‌آباد تبدیل‌شده است چراکه مسئولان استانی هر بار به بهانه‌های مختلف از انجام آن کوتاهی کرده‌اند.

 

بیش از شش سال است که طرح آزادسازی حریم امامزاده زید بن علی (علیه‌السلام) خرم‌آباد آماده‌شده اما به دلیل عدم اختصاص اعتبار کافی هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است این در حالی است که وجود چنین امام‌زاده‌ای در مرکز شهر یک فرصت مناسب جهت توسعه گردشگری مذهبی استان است.

 

بقعه امامزاده زیدبن علی خرم آباد

حجت‌الاسلام محمدجواد عباس زاده؛ معاون اوقاف لرستان به خبرافلاک گفت: طرح آزادسازی حریم امامزاده زیدبن علی (علیه‌السلام) یکی از مطالبات و آرزوهای چندین ساله ماست که فعلاً عملی نشده است.

 

وی افزود: این پروژه نیازمند اعتبار میلیاردی که از عهده سازمان اوقاف به‌تنهایی برنمی‌آید و اجرایی شدن آن نیازمند همکاری استانداری است.

 

آزادسازی حرم

حجت‌الاسلام عباس زاده اظهار داشت: بخشی از این پروژه بنا بوده که با همکاری استانداری در نیمه نخست امسال انجام شود و امیدواریم که این همکاری صورت پذیرد وبه مرحله اجرایی برسد.

 

هوشنگ بازوند؛ استاندار لرستان در جلسه آزادسازی حریم امامزاده زیدبن علی (علیه‌السلام) خرم‌آباد اظهار داشت: آزادسازی 50 واحد تجاری حریم این امامزاده با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه و استانداری لرستان از 15 خرداد آغاز می‌شود.

 

وی اعتبار موردنیاز برای تخریب 50 واحد تجاری حریم زیدبن علی را 2.5 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: یک میلیارد و 250 میلیون تومان از این اعتبار توسط استانداری و مابقی آن را اداره کل اوقاف و امور خیریه تأمین می‌کند.

 

استاندار لرستان بابیان اینکه عملیات تخریب و خاک‌برداری واحدهای تجاری حریم امامزاده توسط اداره کل مسکن و شهرسازی انجام می‌شود گفت: پس از خاک‌برداری شهرداری مکلف است که عملیات جدول‌گذاری و پیاده‌روسازی حریم آزادشده را انجام دهد.

 

بازوند بابیان اینکه آزادسازی حریم امامزاده زیدبن علی یک مطالبه مردمی است و مردم انتظار دارند که حریم این امامزاده هر چه سریع‌تر آزاد شود تصریح کرد: باید تا زمان شروع عملیات تخریب تمام امور قضایی مربوط به واحدهای تجاری رفع شوند.

 

وی بیان کرد: در مرحله دیگر آزادسازی حریم امامزاده زیدبن علی استانداری یک‌سوم از اعتبار موردنیاز برای تخریب 40 واحد تجاری را تأمین و اداره کل اوقاف هم باید دوسوم مابقی را متقبل شود. (منبع: روابط عمومی استانداری لرستان)

 

امامزاده زیدبن علی

به گزارش خبرافلاک، مقبره اولیه این بقعه متبرکه در سال 404 هجری قمری به دستور بدر بن حسنویه ساخته‌شده است و بنای فعلی آن به 1307 هجری قمری برمی‌گردد.

 

 این امامزاده عظیم‌الشأن فرزند امام چهارم شیعیان حضرت امام سجاد (علیه‌السلام) است که اکثر مراسمات مذهبی چون تاسوعا و عاشورای حسینی، شب‌های احیا، دعای کمیل، دعای ندبه و... در این بقعه متبرکه با استقبال گسترده مردم برگزار می‌شود.

 

آزادسازی حریم حرم امامزاده زیدبن علی (علیه‌السلام) یکی از ضروریات و از مطالبات به‌حق مردم خرم‌آباد است که عزم جدی مسئولان در اجرایی کردن آن را می‌طلبد و امیدواریم که این مهم در آینده‌ای نه‌چندان دور به واقعیت برسد.

منبع خبر:سفیرافلاک


» نظر