سفارش تبلیغ
صبا ویژن

واردات بی رویه و قاچاق سم مهلک اقتصاد کشور/ دولت در حمایت از تول

فعال دانشجویی واردات بی رویه و قاچاق را سم مهلکی بر پیکره اقتصاد کشور دانست.


واردات بی رویه و قاچاق سم مهلک اقتصاد کشور/ دولت در حمایت از تولید داخلی نقش کلیدی خود را ایفاء نکرده است

عالی نژادیان عضو شورای بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان در حاشیه برگزاری تجمع دانشجویان دانشگاههای شهرستان خرم آباد که در حمایت از تولید داخلی در مقابل اداره کل صنعت، معدن و تجارت لرستان برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار سفیر افلاک، گفت: بدون شک واردات کالای خارجی و همچین ورود بی رویه کالای قاچاق سم مهلکی است که بر پیکره اقتصاد ایران تزریق می شوند.

 

 وی با بیان اینکه دولت و به خصوص وزارت صنعت، معدن و تجارت می توانند نقش به سزایی را در زمینه حمایت از تولیدات داخلی و تقویت تولید ملی ایفاء کنند، افزود: ضرورت دارد که تقویت تولید داخلی با حمایت از تولیدکنندگان، کنترل واردات و مبارزه با قاچاق سازمان یافته کالا در اولویت کار دولت قرار بگیرد.

 

عضو شورای بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان مبارزه با کالای قاچاق سازمان یافته را از تاکیدات رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: قطعا ناکارآمدی دولت در مبارزه با قاچاق کالا یا نشات گرفته از ناتوانی مسئولان امر در این حوزه است و یا اینکه وجود احتمالی نفوذ مافیای قاچاق کالا در بدنه دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت مانعی جدی در مسیر کار دولت برای مبارزه با قاچاق کالا است.

 

رکود صنعت نتیجه اعتماد بی رویه به کالای بی کیفیت خارجی است

یکی دیگر از فعالان دانشجویی دانشگاههای لرستان خطاب به مسئولان این استان  گفت: فعالان دانشجویی استان لرستان به عنوان بخشی از بدنه جنبش دانشجویی کشور ازاین پس بر روی مسئله حمایت از تولید داخل و ممنوعیت واردات کالای خارجی که مشابه آنها در کشور وجود دارد تمرکز بیشتر خواهند کرد و این را وظیفه خود می دانیم.

 

زارع با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه حمایت از تولید داخلی بیان کرد: اگر تاکنون در راستای حمایت از تولید داخلی کوتاهی از جانب بدنه دانشجویی استان صورت گرفته است قطعا از این پس با جدیت بیشتری در این راستا گام خواهیم برداشت و چه بسا اگر وضعیت کنونی رو به بهبود نگذارد شاهد برگزاری تجمعات دانشجویی بیشتر و یا برگزاری تحصن هایی در این راستا باشیم.

 

وی بیان اینکه متاسفانه در استان لرستان عمده صنایع دچار رکود شده اند تصریح کرد: رکود صنعت در کشورمان نتیجه عدم اعتماد به تولید داخلی، عدم فرصت دهی به تولیدکنندگان و اعتماد افراطی و بی رویه و بعضا هم نابجا به کیفیت کالای خارجی است.

 

 عضو شورای بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان ضمن انتقاد از مصرف بی رویه کالای خارجی توسط مردم کشورمان گفت: سوال ما این است که چرا باید یک زن ژاپنی که به اسلام گرویده به خود اجازه ندهد که چون در ایران زندگی می کند از لوازم خانگی خارجی استفاده کند؛ اما مردم کشورمان با عطش فراوان میل به مصرف کالای خارجی داشته باشند.

 

زارع با بیان اینکه عدم حمایت از تولید داخلی علاوه بر افزایش آمار بیکاری موجب خدشه وارد شدن به فعل ما می توانیم و عزت ملی می شود، اضافه کرد: مسلما اگر روحیه ما می توانیم در بدنه جامعه تضعیف شود آین از هر تهدیدی می تواند خطرناک تر باشد.

 

وی بیان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب غرب از سال 42 به ملت ایران خیانت کرده است و الان هم اگر بخواهند تحریم ها را از بروند با روند کنونی نهایتا به یک کشور مصرف کننده مانند عربستان، ترکیه و امارات تبدیل می شویم. قطعا با چنین وضعی اگر در شرایط تحریم بمانیم بهتر از این است که به واسطه برداشته شدن تحریم ها به یک کشور مصرف کننده که مغایر با عزت ملی است تبدیل شویم.

 

دولت در زمینه حمایت از تولید داخلی نقش کلیدی خود را ایفاء نکرده است

مسئول بسیج دانشجویی لرستان نیز ممنوعیت ورود کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارند را به عنوان یکی از اصول اصلی ده گانه اقتصاد مقاومتی ابلاغی توسط رهبر معظم انقلاب برشمرد و گفت: حمایت از تولید داخلی به منزله حمایت از کار و سرمایه ایرانی، حمایت از کارگر ایرانی، ایجاد اشتغال و ایجاد امنیت پایدار شغلی و اقتصادی است.

 

برامکی با اشاره به حساسیت های رهبر معظم انقلاب در زمینه حمایت ازتولید داخلی و همچنین کنترل واردات کالای خارجی خاطرنشان کرد: معظم له اخیرا در راستای حمایت از تولید ملی مانع ورود خودروهای شورلت آمریکایی به کشور شدند.

 

وی  با بیان اینکه متاسفانه توانمندی های داخلی را به راحتی دست کم می گیریم و کالاهای مشابه خارجی را وارد می کنیم، تصریح کرد: این رویه یک رویه بسیار ناپسند و مخربی است که می تواند اقتصاد داخلی را نابود کند.

 

مسئول سازمان بسیج دانشجویی لرستان گفت: 90 درصد از کارهایی اجرایی در کشور توسط دولت انجام می شوند و با این حال دولت می تواند نقش کلیدی را در حمایت از تولیدکنندگان داخلی ایفاء کند؛ اما متاسفانه این مهم تاکنون محقق نشده است.

 

برامکی از سبک زندگی اسلامی-ایرانی به عنوان یکی از اصول ده گانه اقتصاد مقاومتی نام برد و افزود: بدیهی است که امروز سبک زندگی غربی بر سبک زندگی اسلامی- ایرانی سایه انداخته و همین مسئله موجب گسترش مصرف گرایی در کشورمان شده است.

 

وی اظهار کرد: اگر سبک زندگی اسلامی-ایرانی را به عنوان یک باور بپذیریم و به آن عمل کنیم قطعا وضعیت اقتصادی کشورمان که آلوده به مصرف گرایی است بیش از گذشته شکوفاتر می شود.

 

انتهای پیام/

منبع خبر:سفیر افلاک


» نظر