سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شورای فرهنگ عمومی لرستان اجازه برگزاری مراسم غیرت زدایی را نمی د

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: شورای فرهنگ عمومی لرستان اجازه برگزاری مراسم غیرت زدایی را نمی دهد.

شورای فرهنگ عمومی لرستان اجازه برگزاری مراسم غیرت زدایی را نمی دهد

به گزارش سفیر افلاک به نقل از تسنیم، آیت الله سیداحمد میرعمادی ظهر سه شنبه در جمع دانشجویان و کارکنان دانشگاه پیام نور لرستان به برگزاری جشن گلونی اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از چیزهایی که این روزها دنبال آن هستند برگزاری جشن گلونی است، که سال گذشته آن افتضاح را به بار آورد، گلونی به‌ عنوان حجاب یک قوم مطرح است، نه وسیله‌ای برای کم‌ارزش نشان دادن یک قوم و نه وسیله‌ای برای از بین بردن کرامت یک قوم و یک ملت چراکه این نوع کارها ضربه‌ای به فرهنگ یک قوم است و هویت یک فرهنگ را از بین می‌برد.

آیت‌الله میرعمادی خاطرنشان کرد: برگزاری این مراسم منحرف کردن یک فرهنگ است، قطعاً شورای فرهنگ عمومی استان اجازه اجرای برنامه‌های غیرت زدایی را نمی‌‎دهد؛ شورای فرهنگ عمومی اجازه نمی‌دهد که یک برنامه غیرت زدایی در یکجایی اجرا شود بلکه شورای فرهنگ عمومی در برابر آن می‌ایستد.

وی گفت: کمپین برای اشتراک گذاشتن عکس‌های دختران و زنان راه‌اندازی کرده‌اند، آیا این فرهنگ یک قوم است، آیا این نگهداری فرهنگ یک قوم است یا آبروبری فرهنگ یک قوم یا منحرف کردن فرهنگ یک قوم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان بابیان اینکه غیرت و غیور بودن در فرهنگ لُر برجسته است، با این کارها می‌خواهند غیرت زدایی کنند و حساسیت را از بین ببرند که این همان تهاجم فرهنگی است اظهار داشت: در تهاجم فرهنگی به اسم رسومات ضد رسومات کار می‌کنند، به اسم ترویج فرهنگ روح فرهنگ را نابود می‎کنند.

وی افزود: آیا شما قائل به کرامت انسانی هستید، اگر قائل به کرامت انسانی هستید به اشتراک گذاشتن عکس‌های دختران و زنان کرامت انسانی و عزت اسلامی است؛ غیرت اسلامی و غیرت دینی جامعه را هدف قرار داده‌اند بعضی اول غیرت زدایی می‌کنند بعد هر کاری که می‌خواهند انجام می‌دهند.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به اینکه می‌خواهند حساسیت را از جامعه بردارند عنوان کرد: هشدار می‌دهیم کسانی که تأثیرگذار هستند آگاهی بدهند، فرهنگ لرستان را ترویج می‌کنیم اما برخی از برنامه‌ها ترویج فرهنگ نیست، برخی از برنامه‌ها بی‌هویت کردن و تهی کردن فرهنگ مردم است.

انتهای پیام/

منبع خبر :سفیر افلاک


» نظر