سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهاجرت از لرستان؛ نتیجه بیکاری جوانان

بیکاری معضلی که در برخی از استان ها به خصوص استان لرستان و شهرستان خرم آباد بیداد می کند که متاسفانه این معضل بعنوان سنگ بنای دیگر زمینه ساز انحرافاتی در میان جوانان شده است.

مهاجرت از لرستان؛ نتیجه بیکاری جوانان

به گزارش سفیر افلاک به نقل از بیان روز، معضل بیکاری بعنوان زمینه ای برای اعتیاد جوانان به مواد مخدر از جمله قلیان ،افزایش اختلافات خانوادگی و ناهنجاری های اجتماعی از اثرات منفی بیکاری در جامعه است.

 

حالا که وضعیت بیمار گونه اقتصاد تک محصولی کشور و تحریم هایی که همچنان ادامه دارد بسیار سخت که بخواهیم این مشکلات را یک شبه حل کنیم.

اقتصاد مقاومتی و همدلی بین نمایندگان مجلس ومسئولان به خصوص در لرستان نیاز تا این دردهای محرومیت را در این استان کمی تسکین دهیم.

با کمی تامل مردم می بایست با نماینده و مسعولین همکاری کرده و پایه های رشد اقتصادی ک قبلا هم اشاره کردم با توجه ب زیربنای فرهنگی ساخته میشود.

 

بیکاری

  لرستان علی رغم ظرفیت های کشاورزی،باغی،معدنی وصنعتی همچنان در سایه کم توجهی ها شاهد تعطیلی برخی از واحدهای تولیدی آن همچون کارخانه چرم و پوست هستیم که این خود بر تعداد افراد بیکار افزوده می کند.

 

در زمانی که دولت تاکید بر حضور سرمایه گذاری بخش خصوصی می کند ،این سیاست تا کنون در لرستان جواب نداده و به دلیل عمق محرومیت ها،سرمایه گذار رغبتی به سرمایه گذاری در نقاط مختلف استان ندارد.

 

تعطیلی کارخانه

بیکاری،نداشتن سرمایه کافی برای راه اندازی یک شغل ساده،نبود شرکت های دولتی همچون پتروشیمی و پالایشگاه باعث شده که سالانه تعداد زیادی از جوانان این استان به استان های همجوار مهاجرت کنند و در برخی از موارد هم در حین کار دچار سانحه شوند و فوت کنند که تا کنون خیلی از خانواده های لرستان به خاطر اشتغال ،داغدار شدند.

 

بیکاری ومرگ

در این میان جوانان لرستانی با پیمودن صدها کیلیومتر مسافت جاده ای برای گرفتن حقوق و مزایای ناچیز در اماکنی که قابلیت اسکان دارند برای کسب رزق و روزی حلال مجبور هستند شب ها را تا به صبح سپری کنند.

 

به نظر می رسد اصرار بر حضور بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در لرستان وحل این مسائل ومشکلات در کوتاه مدت به نتیجه دلخواه نمی رسد ،باید دولت و نمایندگان مجلس ورود جدی داشته باشند وبا برنامه ریزی به مقابله با این محرومیت ها بپردازند.

 

امیدواریم با مشارکت مردم و تلاش نمایندگان مجلس دهم و خبرگان رهبری ،مسائل و مشکلات این استان محروم کم شود و شاهدی استان آباد و توسعه یافته باشیم.

منبع خبر:سفیر افلاک


» نظر