سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پای لنگ شهرداری در خدمات شهری کوهدشت

مبلمان شهری از عناصر سازنده فضای هر شهر است و علاوه بر ایجاد زیبایی های بصری، می تواند کیفیت زندگی شهروندان را نیز تقویت کند.

پای لنگ شهرداری در خدمات شهری کوهدشت

به گزارش سفیر افلاک به نقل آسوبان، مبلمان شهری از عناصر سازنده فضای هر شهر است و علاوه بر ایجاد زیبایی های بصری، می تواند کیفیت زندگی شهروندان را نیز تقویت کند.

 

مبلمان شهری، آینه ای از فرهنگ و رشد شهرنشینی یک شهر است و از انواع این مبلمان می توان به مبلمان خیابانی، مبلمان پارکی، مبلمان ترافیکی و سازه های اطلاع رسانی و تبلیغاتی اشاره کرد.

 

مبلمان نامناسب شهری کوهدشت

در این بین شهرستان کوهدشت به عنوان سومین شهرستان پرجمعیت استان لرستان فاقد مبلمان شهری مناسب بوده و آشفتگی سیمای شهری و توسعه نامتوازن آن به عنوان دغدغه ای جدی برای شهروندان تبدیل شده است.

 

مبلمان نامناسب شهری کوهدشت

یکی از شهروندان کوهدشتی با گلایه از عدم یک مبلمان شهری در کوهدشت در این خصوص به خبرنگار ما گفت: مبلمان و فضای شهری در این شهر بیروح است و نمی تواند با شهروندان ارتباط برقرار کند.

 

مبلمان نامناسب شهری کوهدشت

این شهروند با بیان اینکه در کوهدشت حتا فضای سبز، پارک و خیابان های درست و حسابی هم وجود ندارد؛ اظهار کرد: در این شهر مردم جایی برای تفریح ندارند.

 

وی، پویایی و سرزندگی را یکی از ویژگیهای سیمای شهری دانست و بیان داشت: سیمای شهری کوهدشت به رنگ خاکستری است و تحرک، رنگ و سرزندگی در فضای شهر جایی ندارد.

 

مبلمان نامناسب شهری کوهدشت

شهروند دیگری که از آسفالت  نامناسب شهر کوهدشت گلایه‌مند است گفت:‌ بسیاری از خیابانهای کوهدشت، آسفالت درست و حسابی ندارد و در فصل باران و برف، گِل آلود می شود.

 

این شهروند که از دیدن سیمای شهری نامناسب کوهدشت اظهار تأسف می کند؛ افزود: متأسفانه مسئولان شهری نتوانسته اند یک فضا و سیمای شهری مناسبی را به شهروندان هدیه دهند.

 

مبلمان نامناسب شهری کوهدشت

وی گلایه هایش را در مورد نبود سرویس های بهداشتی در سطح شهر کوهدشت ادامه می دهد و بیان داشت: پارک ها از فضای سبز مناسب برخوردار نبوده و حتا به عنوان مثال کف زمین شهربازی در پارک فدک از شن و خاک است.

 

بنابراین گزارش، در کنار تمام دغدغه های شهروندان کوهدشت از سیمای شهر، وضعیت آسفالت خیابان‌ها به مثنوی هفتاد من تبدیل شده؛ به طوری که آسفالت در برخی از خیابانهای این شهر کنده کاری شده و یا به داخل زمین نشست می کند و یا بعد از حفاریها به حال خود رها می شود.

 

مبلمان نامناسب شهری کوهدشت

یکی از رانندگان در سطح شهر کوهدشت که دست‌انداز و چاله‌های خیابانی صدای او  را در آورده در این خصوص به خبرنگار ما گفت: چه زمانی حفاری‌ها و چاله و چوله در این شهر به اتمام می‌رسد؟

 

وی با بیان اینکه کمتر راننده‌ای پیدا می‌شود که از این موضوع ابراز گلایه نکند؛ خاطرنشان کرد: یک روز برای آب، یک روز برای گاز، یک روز برای برق، یک روز برای ترکیدگی لوله آب در خیابان ها حفاری به وجود می آید و پس از حفاری هم خیابان تا مدتی به حال خود رها می شود.

 

مبلمان نامناسب شهری کوهدشت

بنابراین گزارش، شهروندان کوهدشت از اینکه برخی از خیابان‌ها و کوچه‌ها سال‌هاست رنگ آسفالت به خود ندیده است؛ گلایه دارند.

 

این گلایه شهروندانی زمانی بیشتر می شود که از بی‌توجهی شهرداری به ستوه آمده و برخی از آنان عنوان می کنند که برای آسفالت یک خیابان مثلاً در سی متری سوم شهرک شهید رجایی بارها به شهرداری مراجعه داشته؛ اما هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

 

مبلمان نامناسب شهری کوهدشت

ضعف در مبلمان شهری، زیر سازی و آسفالت معابر توسعه ی نامتوازنی را در سطح شهر به وجود می آورد و علاوه بر آن گلایه شهروندان را نیز به همراه دارد؛ چرا که هنوز سیمای شهری کوهدشت در حمل و نقل عمومی، پیاده روها، ترافیک، آسفالت، فضای سبز، سرویسهای بهداشتی و دیگر عناصر تشکیل دهنده ی یک مبلمان شهری مناسب لنگ می زند و با این پای لنگ قادر نیست که رضایت شهروندان کوهدشت را به دست بیاورد.

 

 

انتهای پیام/

منبع خبر:سفیر افلاک


» نظر