سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اعضای شورای حل اختلاف لرستان ساماندهی می شوند

رئیس شوراهای حل اختلاف لرستان گفت: بر اساس قانون جدید شوراهای حل اختلاف،صلاحیت کاری و نحوه به کار گیری اعضای شورای حل اختلاف به صورت پاره وقت و تمام وقت ساماندهی می شوند.

اعضای شورای حل اختلاف لرستان ساماندهی می شوند

به گزارش سفیر افلاک ،یار الله کاکولوند رئیس شورای حل اختلاف لرستان در گفتگو با خبرنگار بیان روز با اشاره به ابلاغ قانون جدید شورای حل اختلاف اظهار داشت: در جلسه درون سازمانی اخیر تهران داشته ایم نسبت به تبیین قوانین این قانون جدید ،مسائل مطرح شد.

 

وی با اشاره به افزایش صلاحیت رسیدگی شورای حل اختلاف عنوان کرد:طبق قانون جدید صلاحیت رسیدگی شوراهای حل اختلاف از 50میلیون ریال به 200میلیون ریال افزایش پیدا کرده که این حجم کاری در شوراها را افزایش می دهد.

 

وی با اشاره به ساماندهی نیروهای شورای حل اختلاف تصریح کرد:بر اساس قانون جدید نیروها به دو صورت پاره وقت و تمام وقت بر اساس قانون کار پاداش دریافت می کنند و رابطه استخدامی ندارند.

 

کاکولوند با تاکید براینکه این قانون جدید بر شیوه کاری و به کار گیری اعضای شوراهای حل اختلاف روستایی تاثیری ندارد و روند کاری شوراها به مانند گذشته است.

 

وی با بیان اینکه این مراحل اجرایی قانون جدید در شوراهای حل اختلاف لرستان استارت خورده  است تاکید کرد :در خصوص افزایش میزان صلاحیت ها بر اساس قانون جدید در شوراهای حل اختلاف استان کار آغاز شده و امیدواریم تا یک یا دو ماه آینده سایر قوانین این قانون از جمله ساماندهی نیروها هم انجام گیرد.

 

رئیس شورای حل اختلاف لرستان با تاکید بر تخصصی کردن کار شوراها اضافه کرد:در هر شعبه شورای حل اختلاف می بایست یک نیرویی با داشتن مدرک تحصیلی حقوق یا رشته ها ی مرتبط حضور داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه 260شعبه شورای حل اختلاف شهری و روستایی در استان فعالیت دارند تصریح کرد:بر اساس قانون جدید احتمال دارد تعدادی از این شعب کاهش پیدا کنند.

 

کاکولوند خاطر نشان کرد:هم اکنون تعداد1400نفر در شوراهای حل اختلاف لرستان مشغول به فعالیت هستند.

 

*علی مرادی

 

 

انتهای پیام/

منبع خبر:سفیر افلاک


» نظر