سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دریاچه کیو از دودِ قلیان به سرفه افتاده است

کافی‎ست از غروب آفتاب تا نیمه شب، به مجتمع تفریحی کیو سری بزنید تا ریه‎هایتان با آنچه غیر از اکسیژن است پر شود.

دریاچه کیو از دودِ قلیان به سرفه افتاده است

به گزارش سفیر افلاک به نقل از منار، برخی حرف‎ها آنقدر گفته می‎شوند که گوش‎ها به شنیدنشان عادت می‎کند و به قول معروف دیگر اثری ندارد. مثلا به یک بچه مدام بگوییم "نکن، نکن" بعد از مدتی به محض شنیدن فعل امر نکن از روی عمد همان عمل را تکرار می‎کند.

یا اینکه همه بگویند فلان مشکل اقتصادی وجود دارد بعد از مدتی صدای این "همه" می‎شود پس‎زمینه همان مشکل اقتصادی و دیگر کسی نمی‎شنود.

عادت کرده‎ایم فقط نهی کنیم آنهم فقط با زبان و چند حرکت رسانه‎ای. بعد از آن فراموش می‎شود تا دوباره همان مشکل قوی‎تر از قبل قد علم کند و به قول یکی از دوستان شاخه و شانه بکشد. اغلب جای یک راهکار برای گرفتن نتیجه مطلوب خالی ست.

و اما منظور اصلی از درج این مطلب.

قدمت مجتمع تفریحی دریاچه کیو خرم‎آباد به سال 52 برمی‎گردد. به مرور محیط اطرافش دست خوش تغییرات شد تا با مساحت 7 هکتاری دریاچه، به یک مرکز توریستی درون شهری برای ساکنین این شهر و مهمانانش تبدیل شود.

تا اینجای کار همه چیز خوب است. 

مدتی نگذشت تا دریاچه کیو و محیط اطرافش به محلی برای تفریح مردم تبدیل شد.

گذشت و گذشت تا تب قلیان همه‎گیر شد. پیش از ساماندهی فعلی دریاچه کیو قلیان‌ها و قلیانی‎ها مسابقه می‎گذاشتند بر سر جا در این محیط تا اینکه به همت دستگاه‎های مربوطه و نیروهای مردمی دریاچه و پارک کیو دیگر محل مناسبی برای حضور این افراد نبود.

خوشبختانه با ساماندهی و زیباسازی اطراف دریاچه کیو، استقبال همشهریان و همینطور مهمانان از "نگین کبود خرم‎آباد" بیشتر شد به‎طوریکه در ساعات اولیه پس از طلوع خورشید پیاده‎روهای دور دریاچه، شاهد ترافیک علاقمندان به پیاده‎روی صبحگاهی است.

اما آنچه که هیچ سنخیتی با یک محیط تفریحی، سالم و فرهنگی ندارد پهن شدن بساط دود و قلیان در ساعات اولیه شب توسط عده‎ای است که بدون هیچ مانعی، فضای بصری و تنفسی دیگر مراجعه‎کنندگان را مخدوش کرده و حتی موجب ترویج آن نیز می‎شوند.

یکی از جوانانی که شب ها برای ورزش به دریاچه کیو می‎رود می‌گوید: انقدر دود قلیان زیاد است که به جای اکسیژن فقط دود به ریه انسان وارد می‎شود و متاسفانه اخیرا نه تنها جوانان به کشیدن قلیان در پارک کیو می‎پردازند بلکه در جمع‎های خانودگی پدر و مادرها در برابر چشم کودکان خود هم قلیان می‎کشند. دردناکتر دست‎فروشانی هستند که به ردیف، قلیان‎هایشان را با طعم‎های مختلف برای عرضه به مشتریان در جوار دریاچه چیده‌اند.

جالب اینکه هنوز فصل گردشگری تمام نشده و ماهم خوشحال از انتخابمان در جمع هفت شهر گردشگری در کشور، غافل از اینکه برای تخریب فرصت‌های گردشگری این شهر مسابقه گذاشته اند.

آنچه که به نظر می‏رسد، عدم نظارت دقیق و مستمر بر  محیط های تفریحی شهر می ‏باشد.

امیدواریم متولیان مربوطه به امر ساماندهی دریاچه و عاری ساختنش از آنچه که این فضا را از هدف اصلی خود دور می‎کند و موجب ترویج منکر نیز می‎شود، توجه بیشتری نشان دهند.

در پایان خالی از لطف نیست که کلیپ زیر را ببینید.

فاطمه سپهوند

تصاویر: هومن فراش زاده

 

انتهای پیام/

منبع خبر:  سفیر افلاک


» نظر