سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تجلیل از مقام شامخ 10 هزار شهید عشایری کشور در خرم آباد

جانشین سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: با حضور سردار نقدی از مقام شامخ 10 هزار شهید عشایری کشور و به ویژه شهد قاسم مدهنی در خرم آباد تجلیل می شود.

تجلیل از مقام شامخ 10 هزار شهید عشایری کشور در خرم آباد

به گزارش سفیر افلاک سردار حبیب الله توکلی در نشست خبری یادواره سردار شهید قاسم مدهنی و 10 هزار شهید جامعه عشایری کشور که در پادگان امام حسین(ع) خرم آباد برگزار شد، اظهار کرد: یادواره شهدای عشایری کشور  با هدف ترویج فرهنگ جهاد و شجاعت، افزایش روحیه انقلابی، گرامی‌داشت و روز بسیج جامعه عشایری و تجلیل از شهید شاخص قاسم مدهنی برگزار می‌شود.

 

وی افزود: این یادواره روز پنجشنبه بیست و نهم ماه جاری با سخنرانی سردار نقدی در پادگان امام حسین(ع) با شرکت خانواده های محترم و معزز شهدا برگزار می شود.

 

جانشین سپاه حضرت ابو الفضل(ع) لرستان در ادامه به تبعین شخصیت سردار شهید قاسم مدهنی پرداخت و بیان کرد:  این شهید بزرگوار سال 1341 در خانواده ای مذهبی در روستای چشمه علی خرم آباد بدنیا آمد که پس از سپری کردن دوران کودکی و گذاراندن مقطع ابتدایی در منطقه خود، عازم خرم آباد می شود و به ادامه تحصیلات خود تا سطح متوسطه می شود.

 

توکلی تصریح کرد: عضویت در انجمن اسلامی، نخستین فعالیت شهید مدهنی بود که بعد از آن به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد که بلافاصله جهت مقابله با رژیم بعث عراق عازم جبهه می شود.

 

وی ادامه داد: بعد از حضور شهید مدهنی در جبهه به دلیل مدیریت در طراحی عملیات به وی مسئولیت های گوناگونی نظیر فرماندهی گردان،  مسئولیت  طرح و عملیات، مسئول گردان حفاظت سپاه لرستان و غیره سپرده می شود و همچنین به مناطق جنگی لبنان و سوریه نیز اعزام می شود.

 

جانشین سپاه حضرت ابو الفضل(ع) لرستان گفت: شهید قاسم مدهنی در عملیات های مهم و تاثیر گذاری نظیر طریق القدس، ولفجر مقدماتی، ولفجر 8 و والفجر 10 نیز حضور پیدا می کند و علاوه بر این نیز در عملیات های کربلای 4 و 5 و بیت المقدس شرکت می کند.

 

 سردار توکلی اظهار کرد: از این شهید گرانقدر 2 فرزند بر جای مانده است و پدر مادر این عزیز نیز در قید حیات هستند که هفته گذشته سردار کشکولی فرمانده سپاه حضرت ابو الفضل(ع) نیز در منزل شان حضور یافت و بر دست پدر این شهید گرانقدر بوسه زد.

نشست خبری یادواره 10هزار شهید عشایری کشور

 

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابو الفضل (ع) لرستان نیز گفت: برگزاره یادواره شهید قاسم مدهنی و 10 هزار شهید عشایری کشور اقدام مشترک سپاه حضرت ابو الفضل(ع) لرستان و سازمان بسیج عشایری کشور است که با تعامل دستگاه های اجرایی استان برگزار می شود.

 

سرهنگ محمد پازدار اظهار کرد: برای شرکت در ان یادواره از 200 خانوده شهید از 22 استان کشور دعوت شده است که حضور یابند.

 

وی افزود: طبق هماهنگی های بعمل آمده مسئولان کشوری، استانی، بسیجیان و پیشکسوتان نیز برای حضور در این مراسم دعوت شده است که امیدواریم بتوانیم مراسمی در خور نام شهیدان در مرکز استان برگزار کنیم.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابو الفضل (ع) لرستان بیان کرد: با حکم فرمانه سپاه حضرت ابو الفضل(ع) لرستان، 15 کمیته تخصصی برای این یادواره تشکیل شده ات که هر کدانم نیز شرح وظایف خود را دریافت کرده اند تا در اقدامی هماهنگ و منسجم یادواره سردار شهید قاسم مدهنی و 10 هزار شهید عشایری کشور برگزار شود.

 

سرهنگ پازدار گفت: کتاب شهید مدهنی به همراه 2هزار و 500 بسته فرهنگی برای شرکت کنندگان در این یادواره مهیا شده است که در روز برگزاری به شرکت کنندگان اهدا خواهد شد.

 

سردار یاشا محمدی رییس سازمان بسیج عشایری نیز در این جلسه ضمن تشکر  و قدردانی از دست اندرکاران یادواره 10 هزار شد عشایری کشور و گرامی داشت سالروز ازاد سازی خرمشهر گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری امروزه هر چی داریم از جانفشانی و روحیه شهادت طلبانه ملت ایران است.

 

وی بیان کرد: اگر دنیا امروز با ایران بر سر میز مذاکره حاضر شده است  و در مقابل قدرت باز دارندگی کشورمان سر تعظیم فرود آورده اند، به برکت خون شهدا است.

 

رییس سازمان بسیج عشایری کشور بیان کرد: عشایر ایرانی با توجه به این که کمتر از 2 درصد جمعیت کشور را تشکیل داده اند، اما 5 درصد شهیدان کشور را سهم خود کرده اند و توانسته اند بسیاری از سردارن و سر افرازن شهید دفاع مقدس را در دامان خود پرورش دهند.

 

سردار محمدی با بیان جمله معرف امام راحل کشورمان که_ راه و رسم شهادت کور شدنی نیست_ گفت: باید بتوانیم سیره و روش شهدان را الگو کنیم، چرا که شهیدان ره رو می خواهند نه عزاداری که برای آن ها بگریند.

منبع خبر:سفیر افلاک


» نظر