سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وضعیت اسفناک \دیوار مهربانی\ در نورآباد+ تصاویر

متاسفانه این روزها دیوار مهربانی دیگر نه لباس مناسبی برای عرضه دارد و نه از چوب لباسی ها آن خبری است و در کل حال خوشی ندارد.

وضعیت اسفناک "دیوار مهربانی" در نورآباد+ تصاویر

به گزارش سفیر افلاک به نقل از دلفان امروز؛ چندین ماه پیش خبر "دیوار مهربانی به شهرستان دلفان رسید" فضای شهر را پر کرد .

بر روی این دیوار جمله بسیار زیبای "نیاز نداری بذار، نیاز داری ببر" نقش بسته بود و قرار بود میعادگاه مردمی باشد که میخواهند مهربانی را تمرین کنند.

این طرح خداپسندانه به صورت خودجوش در نورآباد هم به مرحله اجرا درآمد و با استقبال بسیار خوبی از طرف مردم روبرو شد شاید لباس های عرضه شده در این طرح مردمی به اندازه یا مناسب نیازمندان نبود اما این اقدام نیک شروع خوبی برای گسترش روحیه انسان دوستی است.

 اولین محل راه اندازی این دیوار  دقیقأ در مرکز شهر و شلوغ ترین نقطه ، یعنی میدان امام خمینی(ره) قرار داشت. هر بنده خدایی که می خواست از این البسه ها نیازش را فراهم کند بخاطر حفظ آبرویش نمی توانست به راحتی به این مکان مراجعه و نیازش را تامین کند و ثانیا نمای خوبی هم برای این مکان که مرکزی ترین نقطه شهر هم بود بدنبال نداشت. 

3.jpg

بعد از مدتی تصمیم بر آن شد که این دیوار مهربانی در نزدیکی سالن ورزشی امام خمینی(ره) نورآباد راه اندازی شود. 

دیوار مهربانی درنورآباد رفته رفته تکمیل شد تا اینکه به دلیل خیس شدن لباسها در باران صاحب سایه بان و به دلیل ازدیاد لباسها صاحب چوب لباس های بیشتر و حتی سکویی چوبی برای قرار دادن لباس های مازاد شد.

این حرکت انسان دوستانه تا جایی در بین مردم رواج پیدا کرده بود که برخی هم انتظار احداث مکانهایی دیگر و یا حتی ایجاد یخچال مهربانی را داشتند.

اما متاسفانه این روزها دیوار مهربانی دیگر نه سایه بر سر دارد و نه از چوب لباسی خبری است و در کل حال خوشی ندارد.

دیوار مهربانی دلفان-نورآباد

دیوار مهربانی دلفان-نورآباد

دیوار مهربانی دلفان-نورآباد

ما به دنبال علل و عوامل آن نیستیم اما می شود به دیوار مهربانی، مهربانی کرد و یا حتی در جایی دیگر آن را بنا نهاد تا بار دیگر مردم لباس های بلااستفاده خود را به دیوار بیاویزند و فقرا بدون واسطه آنها را بردارند و این تبدیل به یک فرهنگ دایمی شود و هیچ نیازمندی به فکر لباس گرم در زمستان و لباس مناسب در تابستان نباشد.

منبع خبر: سفیر افلاک


» نظر